Klacht Woningbouwvereniging Ymere: Schade & houtrot woonkamervloer t.g.v. balkon afvoerverstopping (betonrot?)
Details
Klacht
Sinds 23/01/2023 probeer ik Ymere te bereiken om de schade aan mijn woonkamervloer (t.g.v. afvoerverstopping op balkon) te verhelpen. De door Ymere opgeleverde vloer (verlijmd parket op platen op houten vloer) drukt mijn laminaatvloer en isolatievloer) vanaf de balkondeur omhoog. Ondanks een zichtbaar natte houten ondervloer, meende Servicemonteur A dat de vloer te strak gelegd zou zijn (de vloer ligt al drie jaar zonder problemen). Op verdere inspectie aangedrongen. Servicemonteur B heeft balkonafvoer doorgespoten, maar rooster niet vervangen (stond niet op zijn bon). Servicemonteur C heeft een omhoog gedrukte plank verwijderd en alles is inderdaad kletsnat onder de vloer, maar kon zonder verdere goedkeuring ook niks doen. Het hout van de grondvloer is nu aan het wegrotten. Stucwerk valt bij de onderbuurvrouw met plakkaten van het plafond (deze klacht is ook gemeld, maar wordt ook niks aan gedaan), dus er is flink wat water opgehoopt geweest tussen beide verdiepingen. Mijn woonkamer moet geleegd worden, vervolgens laminaatvloer en isolatievloer eruit gehaald om de opgeleverde vloer te kunnen repareren/vervangen. Vervolgens moet mijn vloer weer gelegd worden. Schade is inmiddels ook gemeld (schade@ymere.nl) en ondanks herhaaldelijk telefonisch contact, wordt ik verzocht om geduld te hebben en verneem ik verder niks. De reactietermijn van 5 werkdagen is ondertussen verstreken. Servicemonteurs die "komen kijken" en verder niks doen, daar heb ik niks aan en is een kostbare verspilling van mijn schaarse vrije dagen. Het kan niet zo zijn dat de grootste woningbouwcoöperatie van het land op deze manier met haar huurders omgaat. Huurders afwimpelen, vervolgens niets van je laten horen, is volstrekt onacceptabel. Er zijn nu letterlijk 2 woningen aan het wegrotten.Gewenste oplossing
1. Reparatie woonkamervloer / balkon + opnieuw leggen van laminaatvloer2. Schadevergoeding (laminaatvloer, opslag & transport woonkamer meubilair)
3. Vervanging balkonrooster
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.