Klacht Woningbouwvereniging Ymere: Veel achterstallig onderhoud en schade, slecht of geen afwikkeling

Menno Kok

Huurder tergen. Ik huur nu al 10 jaar dezelfde woning van Ymere, en al 10 jaar heb ik, in meer of mindere mate, kenbaar gemaakt dat er veel niet klopt aan deze woning. Zo is er een muur volledig weggeslagen waardoor ik, per saldo, over 1 ruimte minder beschik dan medehuurders in verder soortgelijke units voor dezelfde prijs. Dit betekent of een héél grote woonkamer, of een slaapkamer zonder privacy. Verder is ook de meterkast, zo blijkt, meer dan 40 jaar oud en kan ik in mijn keuken niet meer dan een wasmachine aansluiten zonder dat de stoppen eruit vliegen. Ik ben nu verplicht op gas te blijven koken terwijl ik heel graag met de energie transitie mee wil gaan en op elektra wil.

Verder heb ik inmiddels zoveel aan deze woning zelf moeten restaureren; lekkages, verrot houtwerk, kapot stucwerk en meer dat ik nu zelf in de financiële problemen begin te raken. Hierbij verschuilt Ymere zich "Maar u heeft de woning geaccepteerd zo" en laat gemakshalve even helemaal voorbij gaan dat ik deze woning uit wanhoop heb geaccepteerd en daar nu dankbaar ge/misbruik van maakt.

Ik vind Ymere volstrekt zonder enige empathie handelen, als de overhead maar lekker laag blijft zodat de heren en dames aan de top zichzelf goed kunnen verrijken. Kan me niet aan die indruk ontrekken.

Een eindelijk strukturele aanpak van de klachten en erkenning dat Ymere een verder getrouw huurder van bijna 10 jaar toch wel heel slecht behandeld.

Woningbouwvereniging Ymere
    Beste meneer Kok,

Bedankt voor uw bericht. U bent ontevreden over het onderhoud dat onvoldoende gepleegd zou worden aan uw woning.

Ik heb uw klacht doorgestuurd naar de Vastgoedregisseur.
    U ontvangt binnen uiterlijk vijf werkdagen een terugkoppeling.

Ineke Benjamins
    Medewerker Klantcontact

Vragen?
    T 088 0008 900
    WhatsApp 06 13 22 12 20
    www.ymere.nl
    Open: maandag t/m vrijdag 08.30 -17.00 uur

Ook een klacht indienen over Woningbouwvereniging Ymere?