Klacht Woningbouwvereniging Ymere: Verstrekt onjuiste en onvolledige informatie bij verkoop woningen

HVolkers

Betreft afdeling ONTWIKKELING, project Jansonius te Hoofddorp

Er zijn meerdere klachten die ook al bekend zijn bij Ymere maar zij bewegen niet of nauwelijks. In ieder geval zijn de bewoners cq kopers van de woningen ontevreden.
a) parkeerhoven 1 en 2
b) bouwbestek is niet nagekomen inzake kozijnhout
c) aanleg groenvoorziening niet in overleg met kopers uitgevoerd

In het kort is ons gevoel dat Ymere de kopers gewoon laat barsten en maar lastig vinden.
Wat is er mis?
A) parkeervakken zijn veel te smal aangelegd, vervelend is dat bij de koop niets is gemeld over deze vakken. Daarnaast is de maandelijkse kostenindicatie van de VVE veel te rooskleurig voorgesteld (7 euro ipv de werkelijke ruim 15 euro). Parkeerhof 1 heeft te maken met recht van overpad maar dat wordt door Ymere opgelegd en dat voor een instantie die meer dan 50% van de verkeersbewegingen over het parkeerhof veroorzaakt, zonder enige genoegdoening. Door Ymere gewoon opgedrongen als verplicht om niet.

a) erkenning van Ymere dat zij fouten hebben gemaakt bij de verkoop
b) snelle afhandeling van de situatie met parkeerhof 1; bredere parkeervakken door er 1 te schrappen en zorgen dat de maandelijkse lasten van de kopers omlaag gaan naar de beloofde € 7,00 situatie 2014.
c) oplossing bieden bij parkeerhof 2 om daar de groenvoorziening naar tevredenheid van de bewoners op te lossen. De drie aangelegde plantenbakken zijn veel te laag en het plastic ziet er heel goedkoop uit.
d)regeling bieden voor het onderhoud aan de buitenkozijnen inzake harsvorming. Omdat er geen hardhout is gebruikt (conform bouwbestek) wordt de koper opgezadeld met naaldbomenhout met dien ten gevolge harsvorming.

woningbouwvereniging Ymere
    Beste meneer Volkers,Bedankt voor uw klachtmelding.Vervelend om te vernemen dat u met uiteenlopende klachten zit. Ik heb uw vraagstuk neergelegd bij de accountmanager van uw VvE evenals de afdeling die over de oplevering gaat. Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om uw klachten te bespreken.Mocht u nog vragen hebben, laat het mij gerust weten.Met vriendelijke groet,Jort van Oosterhout

Ook een klacht indienen over Woningbouwvereniging Ymere?