Klacht Woningbouwvereniging Ymere: word uit het huis gezet

happy Niet opgelost
# 320247
basingrid

ik woon al 2 jaar op het kramatplandsoen 151 dat is een aanleunwoning zit in een rolstoel heb mijn dementerende moeder verzorgt terwijl ik zelf ziek ben ze is 9-5-2018 overleden en wil graag in de woning blijver wonen heb indicatie verhuiskosten vergoeding dat is ook een voorrang eerste medisch urgentie medisch een wmo-indicatie en voor 65+indicatie ben zelf 55 en mijn man 60 ik heb ook een woning op de insulindenweg 326 op 1 hoog kan geen trappen meer lopen volgens Ymere kom ik niet in aanmerking voor de woning omdat ik geen 65 ben en die leeftijd is zins 1 jannuarie verhoogt omdat er ongure tiepes de woningen bewoonden van het legerdesheils ik heb 2 jaar lang Ymere geholpen om ze te verwijderen samen met de wijkagen en anderen bewoners en Mira vos van Ymere nu is alles rustig geen overlast meer maar moet wel het huis verlaten per 1-9-2081 wat kan ik hier aan doen groetjes ingrid

dat ik mag blijven wonnen ben al 3 maanden bezig met dit gedoe heb nog geen tijd gehad om te rouwen help kan niet de trap op

Woningbouwvereniging Ymere
    Beste mevrouw Van Dooren,

Allereerst gecondoleerd met uw moeder. Het lijkt me heel moeilijk eerst haar te verliezen en vervolgens deze woning uit te moeten. Ik begrijp natuurlijk dat u heel graag in de woning wilt blijven. Ook omdat uw andere woning niet goed meer te gebruiken is door u.

Helaas kunnen kinderen geen woning van hun ouders overnemen. Dat mag in uw geval dus ook niet. Zo voorkomen wij dat sociale huurwoningen generatie op generatie in bezit blijven van dezelfde familie. Daarnaast is de woning, zoals u zegt, alleen geschikt voor 65+'ers. Ook zijn wij wettelijk verplicht om een sociale huurwoning aan te bieden op Woningnet. Wij mogen een woning niet direct aan een woningzoekende geven. Al deze redenen maken het dus helaas onmogelijk voor u om de woning van uw moeder over te nemen. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar u op had gehoopt.

Blijf vooral reageren op nieuwe woningen op Woningnet. U zegt namelijk een urgentieverklaring te hebben. Die verklaring vergroot uw slagingskans aanzienlijk. Voor nu wens ik u veel succes met het vinden van een geschikte woning. Als u verdere vragen heeft, stel ons die gerust.

Met vriendelijke groeten,

Jotie Wolff
    Medewerker Klantcontact

basingrid
is niks aangeboden

Ook een klacht indienen over Woningbouwvereniging Ymere?