Klacht WoningNet Almere: Eerst gratis, nu moet je betalen!

Klachtnummer
# 284213
Gebruiker
bodypaintleeuw
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Wij: We kregen deze volgende mail, we zijn het hier niet mee eens!

Mail:
Geachte heer

U heeft een gratis inschrijving bij WoningNet Almere waarmee u op lotingwoningen kunt reageren. Zodra u een lotingwoning accepteert, moet u € 50 betalen. De gemeente Almere heeft besloten om alle woningzoekenden met ingang van 1 januari 2018 gelijk te behandelen. Iedereen betaalt vanaf die datum inschrijfgeld en kan daarmee reageren op zowel lotingwoningen als woningen die op basis van inschrijfduur worden toegewezen. En niemand betaalt meer € 50 bij acceptatie.

Vanaf 1 januari 2018 kunt u niet meer met uw gratis inschrijving op lotingwoningen reageren. Wij zetten daarom uw inschrijving automatisch om naar een inschrijving waarvoor u kunt betalen. Uw registratienummer blijft hetzelfde en uw historische reacties blijven bewaard. Wel wijzigen wij uw inschrijfdatum naar 1 januari 2018.

Betaalverzoek
U ontvangt begin januari een betaalverzoek per e-mail. Zodra u de inschrijfkosten van € 25,50 betaalt, kunt u reageren op het complete woningaanbod. Uiteraard bent u niet verplicht om de inschrijfkosten te betalen. Als u de inschrijfkosten niet betaalt, schrijven wij u automatisch na 4 weken uit. U ontvangt in dat geval een uitschrijfbericht.

Lopende reacties
Als een lotingwoning voor 1 januari was gepubliceerd en pas na 1 januari wordt toegewezen, kunnen de eerste vijftien kandidaten het aanbiedingsproces afwachten. Wanneer u daarbij hoort, ontvangt u pas een betaalverzoek wanneer duidelijk is dat de woning niet aan u wordt toegewezen.

Acceptatiekosten
Voor het accepteren van een lotingwoning betaalde u € 50,- acceptatiekosten. Deze acceptatiekosten komen per 1 januari 2018 te vervallen.

Wij:

Van €0,- naar €25,50 is niet goed, wij weigeren dit en vinden dat het gratis moet blijven omdat wij toen ons gratis hebben inschreven.
Nu er in eens voor moeten betalen kan niet.

De oplossing

Het moet gratis blijven voor bestaande inschrijvingen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat WoningNet Almere hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over WoningNet Almere?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen