Klacht WoningNet: Na een voorlopige woningaanbieding, kregen wij ineens te horen dat ongeboren kinderen 'niet meer meetellen'

MyrthedV

Wij waren aan het einde van een toewijzingsprocedure voor een woning in Amsterdam, toen de regelgeving rondom ongeboren kinderen ineens veranderde. Wij hadden al onze gegevens al ingeleverd om een definitieve woningaanbieding te kunnen krijgen en ineens werd alles teruggedraaid. Zonder enige waarschuwing van Woningnet of Ymere, werd ons verteld dat we nu niet meer in aanmerking komen voor de woning die we reeds aangeboden hadden gekregen.
Het gevolg is dat wij nu straks geen woning hebben voor onze baby en niet als gezin kunnen samenwonen. Ook ben ik, nu zes maanden zwanger, erg gestrest door de situatie wat uiteraard niet gezond is voor mij of het ongeboren kind.
Ik heb vandaag gebeld met Ymere, dat ons zei dat ze niets kunnen doen. Daarnaast heb ik een schriftelijke klacht ingediend bij de gemeente Amsterdam en contact geprobeerd op te nemen met de Rijksoverheid.

Ik verwacht van WoningNet dat deze ons ondersteunt in het sneller vinden van een andere geschikte woning. Ook verwacht ik dat deze ons uitleg kan geven over hoe het mogelijk is dat wij geen enkele waarschuwing kregen vooraf over de aankomende verandering in de regelgeving en wij niet bij Woningnet rechtstreeks terecht konden met onze klacht maar hiervoor werden doorverwezen naar een langdurige procedure bij de gemeente.

Wij vinden dat WoningNet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!