Klacht Woningstichting De Leeuw van Putten: Extreme levering van woning en toren hoge kosten bij het verlaten

Naamloos143

Een aantal jaar geleden ging ik met veel plezier in mijn nieuwe woning wonen. Temminste, dat dacht ik. Na het ondertekenen van mijn huurcontract kwam ik er achter dat er heel veel mankementen waren aan de woning. Een muur bleek bijvoorbeeld verbrand te zijn, op sommige plekken zaten gaten die zo groot waren dat mijn hele voet er door heen kon, de vloer was niet geëgaliseerd, de badkamer was in zeer slechte staat, er was extreem veel schimmel en de keuken zat onder urine.(zie foto's in bijlage) Dit was mijn eerste huisje en ik wist nog niet goed wat mijn rechten waren. Ik heb al mijn spaargeld in deze woning gestoken om hem helemaal op te knappen. Het resultaat mocht er zijn! Nu zijn we een aantal jaar verder en ik ga verhuizen naar een grotere woning. Helaas verliep de afhandeling bij DLVP niet zoals gehoopt. De opzichter eisde dat ik bijvoorbeeld alle deuren ging schuren (deze waren blauw toen ik de woning kreeg en ik heb ze wit geverfd). Omdat de badkamer in slechte conditie was (waar ik meerdere malen om gesmeekt heb om deze op te knappen) moet ik ook nog een paar honderd euro neerleggen. Ook waren er nog een aantal andere dingen waar ik dik geld voor moest neerleggen. Het totaal bedrag was 1180 totaal. De eisen van de opzichter waren belachelijk en zo heb ik de woning zeker niet geleverd gekregen. Je moet de woning zo leveren zoals je hem gekregen hebt.. dat zou betekenen dat ik deel van de woning in brand moet steken, schimmel moet creeeren en hele grote gaten in de muur moet slaan. Ik heb DLVP gesproken om een aantal bestanden en bewijzen op te vragen maar zij wijgeren deze te leveren. Ook de opzichter is niet bereid om lang te komen om alles nog een keer na te gaan, ook als hij de tweede inspectie zal doen mogen wij hier niet bij zijn. DLVP zegt eigenlijk dat we het zelf maar uit moeten zoeken en alles moeten betalen. We krijgen nog wel de kans om een aantal kleine dingen zelf aan te passen binnen een week om de kosten nog iets te drukken (1 week). Maar ik ben ontzettend geschrokken van de manier waarop zij ons te woord staan en de eisen die zij stellen, zeker omdat de woning niet bewoonbaar was toen ik hier in trok.

Een groot deel van de 'kosten' vergoeden/voor zich zelf nemen.

Wij vinden dat Woningstichting De Leeuw van Putten hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Woningstichting De Leeuw van Putten?