Klacht Woonbron: Lift kapot

Klachtnummer
# 653285
Gebruiker
ALF1960
Datum
3 reacties

Details

Klacht

In ons flatgebouw aan de Teding van Berkhoutlaan in Delft.
Wij kampen sinds jaren regelmatig met liftstoringen.
Vooral het laatste jaar loopt dit volledig uit de hand.
De rechterlift en ook de grootste die tot de achtste verdieping gaat werkt niet.
Vanwege roest en achterstallig onderhoud gaat deze niet geheel dicht waardoor je deze niet kunt gebruiken. Op 13-1 en 27-2 een reparatieverzoek ingediend. Bevestiging ontvangen via de mail maar totaal geen actie. Op 5 maart jl een klacht ingediend bij Woonbron om binnen 10 dagen alsnog te reageren. Geen reactie. Vooral deze lift is erg belangrijk omdat deze groot en diep is. Dus belangrijk voor verhuizingen, bezorgen van grote spullen, ambulances, etc. Er wonen ook ouderen op de bovenste verdiepingen en die moeten nu 3 trappen lopen. Mijn vrouw zelf heeft last van haar knieen.
Het is dus onbegrijpenlijk en ook zeer onbehoorlijk dat er gewoon nergens op wordt gereageerd. Normaliter en voorheen werd de lift binnen een dag gerepareerd, tenzij calamiteiten maar dan word er nog wel een briefje op de deur geplakt dat ze bezig zijn met de reparatie. Er moet waarschijnlijk eerst iets ernstigs gebeuren? Woonbron verzaakt en negeert zijn bewoners?
Ons verzoek is dat er z.s.m actie wordt ondernomen.

Gewenste oplossing

Door de reparatie van de lift ten spoedigste en voor de toekomst graag reacties op aanvragen voor reparaties zoals beloofd in de tergerugkoppelingen binnen de beloofde 2 dagen.
Excuses zoals op 24-1 toen de lift even wekte zouden ook op zijn plaats zijn.

3 reacties

  1. Auteur
    Woonbron
    Datum
    Goedemorgen, vervelend dat het zo lang duurt. Ik heb voor je Woonbron gebeld en met de planmatig opzichter gesproken. Die gaf aan dat er een opdracht ligt voor onderhoud aan de lift. De lift schacht gaat aangepakt worden en ook waterdicht. Daarnaast gaan ze de aandrijving aanpakken. De opzichter is nog in gesprek met Astra lift en als ze meer weten wanneer ze gaan staten gaan ze je bellen.
  2. Auteur
    ALF1960
    Datum
    Goedemorgen,
    Nu wel een reactie? In ieder geval wat.
    Het eerste reparatie verzoek is ingediend op 13-1. Lijkt mij dat u beterde bewoners had kunnen informeren via een brief dan weet iedereen waar hij aan toe is.
    Bent u dan sinds 13-1 al in gesprek met Astra Lift? Dan zijn we al een paar maanden verder. En hoe lang gaat dit dan nog duren? Met dit antwoordt geeft het u de mogelijkheid om hiermee nog nog weken (maanden) mee bezig te zijn.
    Gezien de situatie en het al zo lang duren is nu onmiddelijke actie vereist.
    De bewoners hebben recht op goed funtionerende liften.
    Hierbij nog een paar foto's van de staat van onderhoud van de rechterlift. Het moge duidelijk zjjn!
    Ik hoop zo snel mogelijk iets te horen.
  3. Auteur
    Woonbron
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Raad u aan even te wachten tot de opzichter contact met u opneemt over de definitieve datum voor het onderhoud.

Ook een klacht indienen over Woonbron?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen