Klacht Wooncompagnie: Bij verkoop van huurwoning aan huurder een verplchte projectnotais voorschrijven.

AbDijkhuizen

Bij het ondertekenen van de koopakte bij de makelaar op 7 maart 2014 werd ik geconfronteerd met een verplichte projectnotaris; hierdoor werd mij de mogelijkheid om zelf een notaris te kiezen ontnomen.
Bij het gesprek met de makelaar bleek mij dat uitdrukkelijk werd gesteld, dat als ik de projectnotaris niet accepteerde, dan de koop niet door kon gaan. Ik heb daar bezwaar tegen gemaakt en de koopakte toch getekend.
Afgezien van het beginsel van vrije notariskeuze, wat hier werd geblokkeerd, waren ook de financiële gevolgen aanmerkelijk. Bij de offertes van een door mij gekozen notaris en de projectnotaris bleek dat de projectnotaris € 560,50 duurder was voor het passeren van zowel de leveringsakte als de hypotheekakte.
Ik heb de projectnotaris met het verschil geconfronteerd, waarop deze €70 kortte op de honorariumkosten van de hypotheekakte, zodat het prijsverschil voor hetzelfde product uitkwam op € 490,50.

De gewenste oplossing is, dat de verkoper, dus de Wooncompagnie, de notariskosten van het passeren van de leveringsakte voor haar rekening neemt en daarmee het recht heeft om dan de (project)notaris te bepalen. Feitelijk wil ik die kosten vergoed krijgen. In de afrekening van de notaris bedraagt dat € 718,55.

Wij vinden dat Wooncompagnie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

AbDijkhuizen
    In een transparante samenleving behoort een organisatie die tot taak heeft een rol te spelen in de sociale woningbouw en beheer daarvan een gedegen klachtbehandeling te voeren. Niet reageren op een ingediende klacht is onbehoorlijk en gezien de rol van de organisatie ongepast.

AbDijkhuizen

Ook een klacht indienen over Wooncompagnie?