Klacht Woonenergie: 2x voorschotbedrag betalen?

Dutchy64

Het voorschotbedrag wordt tussen 21e en 24e van iedere maand geincasseerd door Woonenergie. Op 19 augustus mail ik Woonenergie om het moment van incasseren naar de 26e te zetten omdat mijn salaris rond de 25e wordt gestort en mij dit beter uitkomt. Ik krijg netjes antwoord met de mededeling dat er vanaf september de 27e geincasseerd zal worden.
De laatste betaling is gedaan op 21-8-2013 dus ik verwacht dat er op 27-9-13 weer een incasso zal plaatsvinden.
Nee, nu wordt er op 3-9-13 al een incasso uitgevoerd. Deze laat ik storneren want ik heb een afspraak met Woonenergie dat het de 27e geincasseerd zal worden.
Nu krijg ik betalingsherinnering na betalingsherinnering met daarbij extra kosten van 15 euro.
Als je belt wordt er als uitleg gegeven dat de achterstand is opgelopen omdat ik het bedrag op 3-9-13 heb laten storneren.
Op 27-9-13 is wel, zoals de afspraak is, mijn voorschot betaald. Woonenergie blijft erbij dat er nu een achterstand is en ik betwist dit.

Ik verlang van Woonenergie dat ze toegeven dat het incasseren van het voorschot op 3-9-2013 onterecht is en er geen achterstand in de betaling is.

Woonenergie
    Geachte heer, mevrouw Kats,U geeft aan dat u geen openstaand saldo heeft. Dit is echter niet correct. Wij hebben inderdaad de voorschotbedragen voor de maand september 2012 te vroeg geïncasseerd (namelijk op 2-9-2013). U heeft deze bedragen gestorneerd. Op 27 september 2013 hebben wij de voorschotbedragen voor de maand oktober 2013 geïncasseerd. Op dit moment staan uw voorschotbedragen voor de maand september 2013 nog open. Wij zullen u per e-mail een overzicht toesturen. U kunt de geïncasseerde factuurnummers vergelijken met uw eigen administratie.Met vriendelijke groet,Fabienne
    Dutchy64
    Er wordt geclaimd dat ik de maand september niet heb betaasld maar dat ligt er wel aan hoe je het bekijkt en behandelt.
    Als ik nu niet het moment van incasseren had gewijzigd was er op 20-09-2013 een voorschotbedrag geincasseerd en had ik geen achterstand gehad, nu dit aangepast is naar de 27e van die maand heb ik in een keer wel een achterstand.
    rara hoe kan het, eerst wordt er achteraf geincasseerd en nu moet het ineens vooraf worden geincasseerd.
    Woonenergie
    Geachte heer, mevrouw Kats,Er moet voor iedere maand een voorschotbedrag worden voldaan. In uw geval is dit misgelopen door het aanpassen van de incassodag. In het overzicht dat ik u heb toegestuurd staat de leveringsperiode per voorschotbedrag aangegeven. U kunt hierop zien dat uw voorschotbedragen voor de maand september 2013 nog open staan. We kunnen het niet geïncasseerde voorschotbedrag laten vervallen. U dient er dan wel rekening mee te houden dat er op uw jaarafrekening minder voorschotbedragen worden verrekend. Het is hierdoor goed mogelijk dat u op de afrekening dient bij te betalen, u heeft dan immers niet alle voorschotbedragen voldaan. Indien u van deze mogelijkheid gebruik wenst te maken kunt u dit aangeven via de e-mail.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Fabienne
    Dutchy64
    Ik heb het voorstel geaccepteerd omdat ik niet langer in discussie met dit bedrijf wil liggen. Ze hebben er wel een klant bij verloren.
    Ik heb dit ook aan een outsider voorgelegd en die gaf mij gelijk, ik ben niet de enige die het vreemd vind dat er eerst achteraf wordt geincasseerd en dan weer vooraf.

Dutchy64

Ook een klacht indienen over Woonenergie?