Klacht Woonenergie: Eenmalige kostennota

Klachtnummer
# 102586
Gebruiker
Roy
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Aanleiding is een verhuizing/ samenwonen. Beide woningen hebben woonenergie als leveranciers. Bij contact met woonenergie geef ik een opzegging door, maar binnen 3 dagen bel ik hun op dat het gaat om verhuizing naar een adres waar al woonenergie is. Ik wil dus graag het contract waar de 'kleinste' boete opzit opheffen. Dit kan niet meer en alhoewel ik klant blijf op mijn nieuwe adres wordt mij toch een nota gestuurd van 300 euro boete. Dit omdat ik niet meer een verhuizing kan doorgeven maar een opheffing. Ik vermeld aan de medewerker Sebastiaan dat ik een klacht wil indienen want volgens mij kun je dit administratief eenvoudig verwerken en kan een boete worden voorkomen. Hij geeft dit toe maar ik ben simpelweg te laat. Helaas heeft mijn klacht tot op heden geen gehoor gekregen maar gelukkig weten ze wel mijn nieuwe adres om de nota naar toe te sturen. Woonenergie denk mee met je klant en voorkom een boete van 300 euro. Ik blijf nog steeds een klant en stap niet over.

De oplossing

Ik wil een compensatie in de boete die ik betaal. Ik begrijp dat het er een boete moet worden betaald maar 300 euro voor bestaande klant is niet te begrijpen.

1 reactie

  1. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste Roy,

    Fijn dat je klant bent gebleven van WoonEnergie.

    Onze excuses voor het feit, dat we je in eerste instantie niet juist hebben geïnformeerd.

    Gelukkig is je klacht inmiddels opgelost en hebben we de boete kwijtgescholden.

    Met vriendelijke groet,

    Dicky
    WoonEnergie

Ook een klacht indienen over Woonenergie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen