Opgelost door Woonenergie: geen tegoed teruggave

# 191669
bikerbossie

er is door mijn uitkering instantie een bedrag van 50 euro teveel overgemaakt aan woonenergie op 26 september namelijk 235,- i.p.v. 185,-
dit verschil heb ik direct opgemerkt en gebeld, uitgelegd en er werd mij verzekerd dat het bedrag aan mij binnen 14 dagen terug betaald zou worden, dus op mijn eigen rekening.
niet binnen 14 dagen dus opnieuw gebeld op 11 oktober en toen werd er gezegd, eind v.d. week begin volgende week staat het er op...niet dus.
24 oktober weer gebeld en nu ineens wordt het verrekend met de nieuwe nota van de maand oktober!!!!.
maar de uitkeringsinstantie betaald opnieuw 185,- hoor ?
dan heb ik ondertussen 100,- tegoed.
hoe ik het ook wend of keer je komt gewoon niet aan je eigen geld maar mijn rekeningen gaan ondertussen wel gewoon door en ik moet ook eten.

ik wil gewoon binnen een week mijn tegoed op mijn rekening hebben staan!
dat kan gewoon want iedereen kan telebankieren en ook wij moeten terstond betalen als wij een betalingsachterstand hebben.

Woonenergie
    Beste mevrouw Ossendorp,

Bedankt voor je bericht. Hoogst vervelend dat we steeds andere informatie hebben verstrekt rondom de uitbetaling van het tegoed. Graag licht ik hieronder toe wat hier aan de hand is.

Allereerst mijn excuses voor de onduidelijke informatie. Ik heb contact gehad met onze credit management afdeling daar heb ik mij laten vertellen dat het bedrag nog niet was vrijgegeven voor uitbetaling. Dat is slecht zichtbaar aan de voorkant en vermoedelijk ben je daarom verkeerd voorgelicht maar is dit uiteraard niet met opzet gedaan.

Het tegoed zal als nog binnen uiterlijk 10 werkdagen op jouw rekening staan.

Hannah
    Webcare WoonEnergie
    bikerbossie
    dit is een wel heel vreemd antwoord !?
    mij werd duidelijk verteld dat dit niet mogelijk was meer en dat de 50 euro van de aankomende maand bedrag afgetrokken werd, waardoor ik onderhand 100 euro terug moet krijgen?
    misschien is het makkelijker als er duidelijke afspraken binnen jullie bedrijf is en dat elk werknemer van het bedrijf ook weet wat hij of zij doet of meld.
    ik weet ondertussen nu niet waar ik op moet rekenen want dit sprookje heb ik dus al gehoord.
    en overmaken kan nu ook!
    Woonenergie
    Beste mevrouw Ossendorp,

Bedankt voor je snelle reactie op mijn antwoord.

Ik begrijp niet wat je vreemd vindt aan mijn antwoord. Dit met alle respect voor de huidige situatie. Ik doe mijn best om je zo goed mogelijk te helpen. Dat heb ik gedaan door na te vragen waarom het nog te crediteren bedrag nog niet is uitbetaalt.

Het bedrag blijft 50 euro en wordt niet meer dan dat. Je voorschot is 185 euro en je hebt 235 euro overgemaakt dat maakt 50 teveel, dit krijg je dus terecht van ons terug. Normaliter wordt dit verrekend indien er nog openstaande bedragen staan maar daar is bij jou geen spraken van, want het voorschot van november hoeft nog niet betaalt te worden nu.

Eerder is er wel opdracht gegeven om het tegoed uit te betalen maar dit moet daarna nog beschikbaar gesteld worden om ook daadwerkelijk aan jouw bank aan te bieden. Dit heb ik gisteren als nog weten te regelen.

Hopelijk is het nu meer duidelijk.

Groet,

Hannah
    Webcare WoonEnergie
    bikerbossie
    Ik ben blij dat na deze klacht het ineens wel mogelijk bleek om het snel en toch uit te betalen.
    Jammer alleen dat het bijna altijd op deze manier moet omdat je tegen een muur van telefonisch onbegrip en onbekwaamheid aan loopt.
    Maar het is betaald en afgehandeld dus bij deze ,top!

bikerbossie

Ook een klacht indienen over Woonenergie?