Klacht Woonenergie: Jaarafrekening overgedragen DAS ondanks verzoek betalingsregeling

Sarah

- Ze willen niet meewerken aan een betalingsregeling als het bedrag onder de 200 euro is. Ondanks dat de maandelijkse voorschotten door hun geschat zijn en ik daar nooit iets aan gewijzigd heb. Je bent verplicht het totale bedrag ineens te betalen en anders uit handen te geven aan het incassobureau, die WEL een betalingsregeling wilt treffen na een verhoging van incasso a 40 euro.
- Op de website staat dat ze binnen 5 werkdagen reageren op een email. In de ontvangstbevestiging 3 werkdagen. Ik kreeg na 3 weken een reactie.
- Klantenservice is onprofessioneel. De dame (mevr Zwart) gaf aan dat omdat ik vaak aanmaningen heb gehad en dit mijn eigen schuld is. Ik heb welgeteld 1 aanmaning eerder ontvangen een jaar geleden. Volgens mevrouw was het dan mijn eigen schuld dat ik nu alles weer zo ver heb laten komen, TERWIJL ik op tijd verzoek voor betalingregeling heb gevraagd maar zij pas 3 weken later reageren en ik inmiddels 1e termijn had overgemaakt.

Ik verwacht dat er gekeken wordt naar de tijdslijn van mijn emails en jullie brieven en dat de incassokosten worden teruggehaald. Die hebben elkaar gekruist waardoor ik ten onrechte met 40e aan extra incassokosten zit, terwijl ik al aangaf het bedrag niet in een keer te kunnen betalen! Als het in de voorwaarde zit dat een betalingsregeling niet mogelijk is onder 200e moeten jullie klanten daar TIJDIG of in de brief van afrekening al over informeren! Ik heb nu 3 weken gewacht op een reactie en zelfs mijn 1e termijn zoals toegezegd overgemaakt. Om daarna te horen dat het niet mogelijk is en ik nu dan ook te laat ben met betalen en de incassokosten er ook bijkomen. Daarnaast vind ik het onprofessioneel dat ik door de klantenservice wordt afgeschilderd als een wanbetaler. Ik ben al 8 jaar klant bij jullie en betaal altijd netjes. Niet omdat ik een betalingsregeling vraagt maakt mij dat een wanbetaler.

Woonenergie
    Beste Sarah,We hebben getracht telefonisch contact met u te leggen en aan u een e-mail gestuurd met onze contactgegevens zodat wij deze zaak met u kunnen bespreken.Wij horen graag van u.Met vriendelijke groet,Tess
    WoonEnergie

Ook een klacht indienen over Woonenergie?