Klacht Woonenergie: niet betaald zeggen ze

# 120511
soffie

ik zit nu 1 jaar bij woonenergie ging goed tot ze dit jaar ineens een nieuw systeem gingen invoeren van apart gas en energie na 1 rekening niet meer apart en nu zeggen ze dat ik april niet betaald heb terwijl ik bankafschriften heb dat ik wel heb betaald ze hebben meteen incassobureau ingeschakeld contact mee opgezocht maar die zeggen woonenergie schakelt ons niet voor niks in dus zal het wel zo zijn heb geprobeerd mij bankafschriften te willen toe sturen maar incassobureau zegt doen we niet aan en is geen bewijs wat juist wel het bewijs is nu staan ze op het punt om me energie en gas af te sluiten en dat voor 1 maand heb nu juridisch contact gezocht waar ik pas over 3 weken terecht kan heb het gemeld en ze zeggen gewoon snap niet dat je zo doet over een bedrag van 115 euro nou ik vind als ik betaald heb dat ik het ook mag laten bewijzen maar ze willen er niks van horen dus ik ga het bedrag niet betalen en laat het uit zoeken en ga nu op zoek na een andere energie maatschappij.

ik wil het liefst het uit laten zoeken en dat ze me daar de kans voor geven.

Woonenergie
    Beste Soffie,

Op 1 februari 2015 heeft WoonEnergie inderdaad een nieuwe administratie doorgevoerd. Ik heb het een en ander voor je gecontroleerd en de aan jou gefactureerde bedragen zijn correct omgezet naar deze nieuwe administratie.

Je betaalt de facturen zelf middels een acceptgiro en uit mijn controle blijkt dat je een factuur van 27 februari 2015 hebt gemist. Je hebt vijfmaal je termijnbedrag betaald, maar in de periode vanaf 1 februari 2015 is er 6 maal aan je gefactureerd. Doordat je deze betaling hebt gemist, betaal je iedere keer zo een 30 dagen te laat, met gevolg dat je met herinneringskosten wordt geconfronteerd. In totaal heb je 3 maal aanmaankosten gefactureerd gekregen van elk € 40,-.

Wij hopen dat zo duidelijk voor je is.

Groet,
    Tess
    WoonEnergie
    soffie
    februari was de afrekening en die hebben jullie automatisch ingehouden dus kan nooit te laat betaald hebben
    Woonenergie
    Beste Soffie,

Zoals aangegeven hebben we je 3 maal herinneringskosten gefactureerd. Dit doen wij niet zonder meer.

Tess
    WoonEnergie
    soffie
    heb nu de 3x 40 euro boete betaald nu krijg ik vandaag weer telefoon dat er een bedrag openstaat van 0.45 cent waar ik niet van op de hoogte word gehouden ik vind dat jullie de mensen via post dat bedtijds moeten laten weten en daar heb ik nu weer een boete opgekregen van 40 euro vind het belachelijk voor woorden boete op een bedrag van 45 cent en nu zeggen ze weer dat ik juni niet betaald heb en das zegt dat ik juni betaald heb en ik zeg dat ik juni betaald het het word steeds erger

soffie

Ook een klacht indienen over Woonenergie?