Klacht Woonenergie: Onduidelijkheid jaarnota

Klachtnummer
# 138317
Gebruiker
soeraya
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Wij zijn geruime tijd al ontevreden over woonenergie en daarom ook overgestapt naar Eneco. Ons contract is ingegaan op 28 oktober 2015 bij Eneco. Woonenergie maakt een eindafrekening waarbij wij geld moeten terugkrijgen,echter zie ik een veel minder bedrag op mijn rekening.
Nadat ik contact met hen opnam werd mij verteld dat :
wij voor November ook moeten betalen,terwijl wij geen klant meer zijn en dit hebben ze verrekend.
Dit is dus niet te zien in de jaarnota, waarom is er dan een jaarnota als dit niet klopt ?
Ik wil graag hierover duidelijkheid van het bedrijf en mijn geld terug!!!!

De oplossing

Stop met jullie chaotische manier van werken en geef mij duidelijkheid waarom ik moet betalen als ik geen klant meer ben vanaf 26 oktober.

2 reacties

  1. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste Soeraya,

    Dank voor uw bericht en excuses voor onze latere reactie hierop. Ik vind het jammer dat u bent overgestapt en dat er nog onduidelijkheid bij u bestaat over de eindnota en de verrekening van de termijnbedragen. Graag licht ik dit aan u toe.

    U bent inderdaad per 26 oktober 2015 overgestapt. Op de eindnota ziet u dan ook dat we het verbruik bij u in rekening brengen tot de eindstand per 26 oktober 2015. In de aanloop van de eindnota, hebben we nog een voorschot in rekening gebracht voor de maand november. Dit voorschot is op uw eindnota verrekend met het eindsaldo. U heeft de nota echter nog niet voldaan. Daarom hebben we het tegoed van de eindnota hiermee verrekend.

    We hebben geleverd tot 26 oktober en brengen ook geen dag langer energie bij u in rekening. Het is echter wel gebruikelijk dat we nog voorschotbedragen in rekening brengen tot de eindnota gemaakt is. Deze brengen we dan in mindering op het eindsaldo. Het eindsaldo/tegoed op de eindnota is gebaseerd op het gegeven dat u alle in rekening gebrachte voorschotten heeft betaald. Zo niet, dan vind er nog een aparte verrekening plaats.

    Ik hoop dat het zo duidelijk voor u is.

    Met vriendelijke groet,

    Robin, medewerkster Woonenergie
  2. Auteur
    soeraya
    Datum
    Het is mij onwaarschijnlijk dat als mijn contract op 26 oktober is afgelopen en woonenergie 3 maanden nodig heeft om de jaarnota op te maken dat ik jullie ook nog 3 maanden moet betalen. De hele uitleg begrijp ik niet. Ik heb hier ook geen specificatie van.

Ook een klacht indienen over Woonenergie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen