Klacht Woonenergie: Onduidelijkheid over rekeningen

Marijke

Onduidelijkheid over eindafrekening van 2012. Woonenergie beweert dat ik nog een bedrag moet betalen, terwijl er geen duidelijkheid is over een openstaand bedrag dat ik terug zou ontvangen. Herhaaldelijk contact opgenomen, zowel telefonisch als via mail. Afdelingen werken langs elkaar heen. Afspraken gemaakt aan de telefoon. Daarna weer aanmaningen gekregen. Geen transparantie, duidelijkheid over bedragen die verrekend zijn met openstaande facturen. Woonenergie heeft Incassobureau ingeschakeld tijdens onderhandelingen. 40 euro incassokosten in rekening gebracht. Heb contact gehad: zij willen dat ik een bezwaarschrift indien. Ik heb al verschillende mails geschreven. Moet nu weer actie ondernemen van het incassobureau. Heb mail gestuurd naar Woonenergie met alle acceptgironummers en de corresponderende maanden. Zij verwijzen mij naar het incassobureau. Er wordt gesteld dat zij niets meer voor mij kunnen doen.
Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere leverancier.

Duidelijkheid en transparantie over verrekening van openstaande bedragen. Indien juist ben ik bereid te betalen. Ik ben niet bereid om incassokosten te betalen.

Woonenergie
    Geachte mevrouw Van Schijndel,Zoals we u meerdere malen hebben aangegeven, heeft u in 2012 te weinig betalingen gedaan waardoor u op het moment dat u de jaarafrekening had ontvangen nog drie maanden van voorschotbedragen open had staan. We hebben u betalingsoverzichten toegestuurd waaruit blijkt dat u sommige maanden niet betaald heeft. We hebben u herinneringen en aanmaningen verstuurd met het verzoek het openstaande saldo te betalen. Desondanks heeft u niet op ons verzoek gereageerd en hierom hebben we uw vordering overgedragen aan Das Incasso. De incassokosten bij WoonEnergie zijn reeds komen te vervallen. Mocht u het niet eens zijn met de incassokosten van Das Incasso, dan dient u daar uw bezwaar in te dienen.Met vriendelijke groet,Suze
    WoonEnergie
    Marijke
    Geachte mevrouw Dirksen, uw berekeningen en beweringen zijn niet juist. Ik heb alle betalingen van 2012 voldaan. Nooit een achterstand gehad van 3 maanden. Dit is duidelijk uitgelegd met data en alle acceptgironummers in mijn laatste mail aan u. Uw reactie daarop is niet gestaafd met data noch met acceptgironummers. Graag een concreet antwoord met bewijs aan de hand van de acceptgironummers. Steeds het gesprek gezocht. Waarom een incassobureau inschakelen tijdens gesprekken en onderhandelingen?
    Woonenergie
    Geachte mevrouw Van Schijndel, alle betalingen die u in uw e-mail genoemd heeft, hebben we ook van u ontvangen. We hebben u meerdere betalingsoverzichten verstuurd hierop kunt u deze betalingen terugzien. Op dit overzicht staan alle facturen en al uw betalingen en hierop kunt u zien dat u minder betaald heeft dan we u gefactureerd hebben. Omdat u na herhaalde verzoeken het openstaande saldo niet bij ons voldaan heeft, hebben we een incassobureau ingeschakeld.
    Suze
    WoonEnergie