Klacht Woonenergie: onterecht hoge maand bedragen die geenzins met mij tot stand zijn gekomen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 83522
Gebruiker
saar
Datum
4 reacties

Details

De klacht



Klachtuiteenzetting: Woonenergie vond het nodig zonder met mij te overleggen het maand bedrag vanaf het begin in july 2014 toen ik bij hun kwam op 137 euro voor stroom en 137 euro voor gas te zetten wat mij enorm in de problemen heeft gebracht voor een vrouw alleen die nauwelijks verbruikt mijn verwarming is vanaf april tot nu niet meer aan geweest. Ik ben tot nu toe bezig de maand termijnen aan te passen daar woonenergie het nodig vond mijn dossier meteen naar Das te sturen en ik nu torenhoge aanmaningen krijg. Herhaaldelijke telefoontjes met medewerkers van woonenergie hebben tot nu toe niets uit gehaald. Op drie oktober is mij belooft de termijn bedragen aan te passen 20 euro voor gas en 50 euro voor stroom maar dit is wederom niet doorgegeven waardoor mijn dossier bij DAS blijft en ik vanaf july een door woonenergie zelf gecrieerde schuld heb opgebouwd over een half jaar 2 maal over 137 per maand. Ook werkt de link niet om op MIJN WOONENERGIE te kunnen.

De oplossing

Ik stel woonenergie verantwoordelijk voor dit wanbeleid ik kom door het niet eerlijk adequaat en tot de point handelen van woonenergie in grote financiele problemen.
Ik eis van woonenergie onmiddelijke stop zetting van het dossier bij DAS en de termijnen vanaf july 2014 tot en met nu aan te passen met 55 euro voor gas en 25 euro voor stroom en dat ik vanaf july dat betaal, ik zal er alles aan doen dat deze bedragen vanf july betaald worden en er een streep gezet wordt door de vanaf july absurd hoge termijn betalingen van woonenergie en dat mij ook verder geen enkele aanmaning in rekening gebracht wordt. Dit heeft tot nu toe alzoveel tijd en frustratie opgelevert. Ik heb inmiddels DAS een verzoek tot stopzetting dossier gestuurd.Stopt woonenergie niet het dossier bij das en gaat het door met het eisen van mij van een half jaar die absurd hoge termijn bedragen in rekening te brengen dan zal ik woonenergie in rechte gaan betrekken.Graag snel bericht over het aangepaste termijn bedrag

4 reacties

  1. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste Saar,Naar aanleiding van je bericht hier op klachtenkompas.nl, geven wij je hier een reactie op je klacht.Op 1 juli 2014 heb je je bij WoonEnergie met spoed aangemeld. Anders dan dat je hier aangeeft heeft Woonenergie voor gas van juli 2014 tot en met november 2014 voor gas een bedrag van € 137,46 in rekening gebracht. Voor stroom heeft WoonEnergie een bedrag van € 38,88 in rekening gebracht. WoonEnergie heeft deze voorschotbedragen gebaseerd op het historisch verbruik.Nu heb je op 3 oktober 2014 contact met de klantenservice van WoonEnergie opgenomen over de hoogte van je voorschotbedragen. Op dat moment had je al zes herinneringen van WoonEnergie ontvangen. Verder heb je al een dossier bij DAS Incasso vanaf 15 september 2014. Aangezien je niet eerder contact met WoonEnergie hebt opgenomen over de hoogte van je voorschotbedragen, is er terecht een dossier overgedragen aan het Incassobureau.Zoals aangegeven heb je pas in oktober 2014 contact opgenomen om je voorschotbedrag te laten wijzigen. Je verzocht en verzoekt nu ook, om een wijziging door te voeren met terugwerkende kracht. Dit is echter niet mogelijk. Je kunt maar één keer per jaar je voorschotbedrag verlagen met 40%. Daarnaast betekend dat, dat een wijziging pas de volgende maand wordt doorgevoerd. Aangezien je verzoek afweek van de 40% regel, is de wijziging niet doorgevoerd in november.Gelet op het bovenstaande handhaaft WoonEnergie de voorschotbedragen zoals ze waren tot en met oktober 2014. Vanaf november 2014 worden je voorschotbedragen vastgesteld op € 82,48 voor gas en € 25,00 voor stroom. We zullen deze wijziging doorgeven aan DAS Incasso, zodat het hoofdsom wordt verlaagd. Het dossier bij het Incassobureau wordt daarmee niet gesloten. Voor betaling van je opgebouwde achterstand verwijzen we je door naar het incassobureau.We gaan ervan uit je hiermee volledig te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Michaël
    WoonEnergie bv
  2. Auteur
    saar
    Datum
    Hallo, bij ander bedrijf vanaf febr 2012 t/m aug. 2013 190 euro per maand betalen bij het weggaan nog eens 1000 euro bij betalen. ander bedrijf moest ik maar 90 euro betalen. Heb voor drie oktober herh. gebeld met woone. mijn verbruik blijft gebas. op verbruik vorige bew. Ik blijf mijn punt dat ik vanaf 1 juy2014 tot en met nu 55 euro voor gas en 25 euro voor stroom betaal. Ben financieel gepakt puur omdat ik afgesloten was.woonenerg rekent geen borg maar pakt op een andere manier.
  3. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste Saar,Wij gaan er vanuit je met onze eerdere bericht volledig te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,Michaël
    WoonEnergie bv
  4. Auteur
    saar
    Datum
    Waardeloos heeft geen zier geholpen wooneenrgie blijft star zijn eigenblinde koers varen valt niet mee te praten zal ze in rechte gaan betrekken daarbij wordt het door verschillende mensen beantwoord is sobies al knudde woonenrgie mijn compilmenten maar niet heus ga zo door zou ik zeggen! Graaien waar je graaien kan!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
saar
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Woonenergie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen