Opgelost door Woonenergie: onterechte incassokosten 40 euro

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 454288
Gebruiker
hm
Datum
3 reacties

Details

De klacht

ik heb een klacht,ik heb in het ziekenhuis gelegen en daarom kon ik die van mij niet op tijd betalen maar wel 40 euro incassokosten erboven op gekregen omdat ik het niet had gemeld en te laat was met betalen ik vind dat schandalig als je in ziekenhuis ligt is woonenergie toch wel het laatste waar je aan denkt te bellen

De oplossing

dat die 40 euro kwijtgescholden worden de maanden mei en juni zijn inmiddels betaald

3 reacties

  1. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u het niet eens met de incassokosten gezien de situatie en deze graag kwijtgescholden ziet. Hier helpen wij u graag bij.

    Allereerst spijt het mij om te lezen dat u in het ziekenhuis gelegen heeft. Ik hoop dat u inmiddels hersteld bent en anders wens ik u nog veel beterschap toe. U geeft zelf aan dit niet te hebben gemeld, dus wij konden niet weten dat u in het ziekenhuis lag. Vandaar dat er automatisch incassokosten in rekening worden gebracht wanneer een nota niet op tijd betaald wordt, dit geldt voor elke klant.

    Gezien de situatie willen we graag een uitzondering voor u maken door de kosten kwijt te schelden. Hiervoor dien ik nog wel in het bezit te zijn van een klantnummer. Kunt u deze vermelden middels een privé-opmerking?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer.

    Ik heb de incassokosten voor u kwijt gescholden. Ik wil u er nog wel op attenderen dat de termijnbedragen voor de maanden mei en juni nog openstaan. Ik raad u aan deze zo spoedig mogelijk over te maken om een incassotraject (en daarmee extra kosten) te voorkomen. U kunt beide bedragen overmaken naar NL69 ABNA 0514 4444 44 ten name van WoonEnergie (CEN BV). Vergeet hierbij niet het betalingskenmerk te vermelden. Als u deze niet heeft kunt u ook het notanummer en/of uw klantnummer vermelden.

    Ik vertrouw erop u voldoende geinformeerd te hebben en wens u een prettige avond toe.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    WoonEnergie Webcare

  3. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie en heel graag gedaan.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    WoonEnergie Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
hm
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Woonenergie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen