Klacht Woonenergie: Onterechte rekeningen

caro

Ik verzoek u normaals te kijken naar de rekeningen.
U blijft onterecht vorderingen eisen en dreigt zelfs met afsluiting en verdere incassokosten.
Alle voorschotnota´s zijn optijd voldaan er staat niets meer open, breng jullie administratie eens op orde!
Als dit niet heel snel word opgelost zien wij ons genoodzaakt juridische stappen te ondernemen.
Dit is echt te gek voor woorden onterecht rekeningen sturen en geld blijven eisen !
Korte uitleg: de voorschotnota van april 2015 is één maand te laat betaald dit heeft de klant 140 euro incassokosten gekost wat heel onterecht was, maar zei heeft deze betaald en daarna ook alle andere rekeningen optijd voldaan. Echter woonenergie wil wederom 140 euro incasseren omdat april 2015 te laat betaald is. Ze zijn niet normaal bereikbaar, reageren niet op mail, en dreigen met afsluiting en verdere incasso kosten, zonder enige mogelijkheid op contact.

Ik verwacht dat ze dit eindelijk rechtzetten en hun administratie op orde brengen.
En dat ze op zijn minst hun excuus aanbieden.

Woonenergie
    Beste heer, mevrouw

Wat vervelend om te lezen dat er onduidelijkheden zijn omtrent de betalingen.

Ik heb het één en ander nagekeken en zie dat dit al een geruime tijd loopt. Sinds 15 mei 2015 lopen de voorschotnota's niet synchroon met de overboekingen waardoor er steeds terechte herinneringen door ons worden verstuurd. Het is daardoor ook niet gelukt om dit in te lopen omdat alles wat wordt overgemaakt met het laatst openstaande saldo wordt verrekend.

Ik heb de mogelijkheid om een overzicht toe te sturen van de betalingen vanaf 02-03-2015. Dit kan ik niet versturen via deze weg, maar dit zal ik versturen via onze eigen klantenservice.

Ik vertrouw erop dat dit overzicht meer duidelijkheid zal bieden.

Hannah
    Medewerker Webcare Woonenergie

caro
    Jullie overzicht is één grote onoverzichtelijke chaos. Maar het komt hier op neer. In mei is idd een achterstand ontstaan door aanmaningskosten. Deze zijn echter in oktober betaald aan incassobureau!! opgelopen tot 140 euro! Maar.. jullie hebben deze betaling nooit afgeboekt en de 40 euro aanmaningskosten door laten lopen, steeds weer verrekend en nu weer opnieuw geincasseert!! Zo kun je wel geld vangen ja en lopen de rekeningen nooit synchroon. en dan ook nog alles zonder waarschuwingen.
    Woonenergie
    Beste,

Bedankt voor je reactie.

Wederom heb ik het overzicht nagekeken welke ik ook aan jou heb toegestuurd. Hierin is te zien dat in de gehele maand oktober geen totale aflossing heeft plaatsgevonden. Ook is dit op 03-03-2016 via e-mail aan u bevestigd, met daarbij uitgebreide informatie. Ook hebben we netjes iedere maand herinneringen verstuurd via e-mail.

Hoe vervelend dat ook is, nogmaals geven we je aan dat de herinneringskosten terecht in rekening zijn gebracht.

Hannah
    Medewerker Webcare WoonEnergie

caro
    voor één keer één maand te laat betalen zijn 280 euro kosten betaald, dit omdat ze de eerste 140 euro, die aan het incassobureau zijn betaald niet hebben afgeboekt maar door hebben laten lopen. Er klopt dus helemaal niets van hun administratie die ook nog eens erg onoverzichtelijk is en laten zo de klant op een slinkse manier veel te veel betalen. Er is dus 240 euro onterecht in rekening gebracht. Wij nemen contact op met een jurist om dit bedrag terug te vorderen.

caro

Ook een klacht indienen over Woonenergie?