Klacht Woonenergie: Onterechte rekeningen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 156278
Gebruiker
caro
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik verzoek u normaals te kijken naar de rekeningen.
U blijft onterecht vorderingen eisen en dreigt zelfs met afsluiting en verdere incassokosten.
Alle voorschotnota´s zijn optijd voldaan er staat niets meer open, breng jullie administratie eens op orde!
Als dit niet heel snel word opgelost zien wij ons genoodzaakt juridische stappen te ondernemen.
Dit is echt te gek voor woorden onterecht rekeningen sturen en geld blijven eisen !
Korte uitleg: de voorschotnota van april 2015 is één maand te laat betaald dit heeft de klant 140 euro incassokosten gekost wat heel onterecht was, maar zei heeft deze betaald en daarna ook alle andere rekeningen optijd voldaan. Echter woonenergie wil wederom 140 euro incasseren omdat april 2015 te laat betaald is. Ze zijn niet normaal bereikbaar, reageren niet op mail, en dreigen met afsluiting en verdere incasso kosten, zonder enige mogelijkheid op contact.

De oplossing

Ik verwacht dat ze dit eindelijk rechtzetten en hun administratie op orde brengen.
En dat ze op zijn minst hun excuus aanbieden.

4 reacties

  1. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste heer, mevrouw

    Wat vervelend om te lezen dat er onduidelijkheden zijn omtrent de betalingen.

    Ik heb het één en ander nagekeken en zie dat dit al een geruime tijd loopt. Sinds 15 mei 2015 lopen de voorschotnota's niet synchroon met de overboekingen waardoor er steeds terechte herinneringen door ons worden verstuurd. Het is daardoor ook niet gelukt om dit in te lopen omdat alles wat wordt overgemaakt met het laatst openstaande saldo wordt verrekend.

    Ik heb de mogelijkheid om een overzicht toe te sturen van de betalingen vanaf 02-03-2015. Dit kan ik niet versturen via deze weg, maar dit zal ik versturen via onze eigen klantenservice.

    Ik vertrouw erop dat dit overzicht meer duidelijkheid zal bieden.

    Met vriendelijke groet,

    Hannah
    Medewerker Webcare Woonenergie

  2. Auteur
    caro
    Datum
    Jullie overzicht is één grote onoverzichtelijke chaos. Maar het komt hier op neer. In mei is idd een achterstand ontstaan door aanmaningskosten. Deze zijn echter in oktober betaald aan incassobureau!! opgelopen tot 140 euro! Maar.. jullie hebben deze betaling nooit afgeboekt en de 40 euro aanmaningskosten door laten lopen, steeds weer verrekend en nu weer opnieuw geincasseert!! Zo kun je wel geld vangen ja en lopen de rekeningen nooit synchroon. en dan ook nog alles zonder waarschuwingen.
  3. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste,

    Bedankt voor je reactie.

    Wederom heb ik het overzicht nagekeken welke ik ook aan jou heb toegestuurd. Hierin is te zien dat in de gehele maand oktober geen totale aflossing heeft plaatsgevonden. Ook is dit op 03-03-2016 via e-mail aan u bevestigd, met daarbij uitgebreide informatie. Ook hebben we netjes iedere maand herinneringen verstuurd via e-mail.

    Hoe vervelend dat ook is, nogmaals geven we je aan dat de herinneringskosten terecht in rekening zijn gebracht.

    Met vriendelijke groet,

    Hannah
    Medewerker Webcare WoonEnergie

  4. Auteur
    caro
    Datum
    voor één keer één maand te laat betalen zijn 280 euro kosten betaald, dit omdat ze de eerste 140 euro, die aan het incassobureau zijn betaald niet hebben afgeboekt maar door hebben laten lopen. Er klopt dus helemaal niets van hun administratie die ook nog eens erg onoverzichtelijk is en laten zo de klant op een slinkse manier veel te veel betalen. Er is dus 240 euro onterecht in rekening gebracht. Wij nemen contact op met een jurist om dit bedrag terug te vorderen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
caro
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Woonenergie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen