Klacht Woonenergie: Vergoedde boete ook betalen

sad Niet opgelost
Gedupeerdx100

Ik had een contact voor 3 jaar en ben na 2 jaar en 4 maanden overgestapt naar een andere leverancier voor gas en electriciteit . Buiten de boete van 2x 50 euro vraagt woonenergie ook de volledige boetes die zij destijds heeft vergoedt. Namelijk 2x125,-. Ik vind dit zeer onredelijk. Ik heb hierover al twee keer via mail contact over gehad, maar krijg zo’n beetje dezelfde reactie terug. Ze blijven bij hun standpunt. Als ik nou idd binnen een jaar was overgestapt was kon ik dit nog begrijpen. Maar de volledige vergoedde bedragen? Nee, vind ik erg onredelijk. Als ik dit had geweten had ik nog wel 8 maanden gewacht met overstappen!

Ik wil dat woonenergie de boetes van 2x 125,- kwijtscheld of naar rato aanpast.

Gedupeerdx100
    Vandaag heb ik via mail vier herinneringen gehad mbt de boetes. 2x herinnering om de boetes van 50,- te betalen. En 2x herinnering mbt de boetes van €125,-. Betaal ik ze niet voor 10 februari as dan komen er 40 euro incassokosten bij. Die twee van 50,- betaal ik natuurlijk. Voor het resterende bedrag verwacht ik een bedrag naar looptijd of kwijtschelding.
    Gedupeerdx100
    Nog steeds geen nieuwe reactie om tot een goede oplossing te komen. Ze blijven stil. Daardoor blijkt dat woonenergie niet echt consumenten vriendelijk te zijn. Degene die mij aan dit contract heeft geholpen heeft het nooit gehad over het terugbetalen van de door woonenergie vergoedde boetes. Normaal als je binnen een jaar overstapt is dit normaal, maar na twee jaar en 4 maanden de complete vergoedde boetes terug eisen is erg klantonvriendelijk! Graag zie ik een oplossing hiervoor. Niet door stug te verwijzen naar de zeer onredelijke voorwaardes op de site!
    Gedupeerdx100
    Ik heb een betalingsregeling getroffen met woonenergie. Helaas komen ze mij niet tegemoet mbt de twee boetes van 125 euro. Ook vind ik het jammer dat ze hier op klachtenkompas geen verdere reactie gegeven hebben. Doen ze waarschijnlijk alleen als het positief uitpakt.
    Woonenergie
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht en onze excuses voor de late reactie. Door onbekende redenen kregen wij eerder geen melding van uw klacht waardoor wij deze niet in behandeling konden nemen. Graag gaan we middels deze reactie alsnog in op de kwestie.

Als ik u goed begrijp maakt u bezwaar tegen de terugbetaling van uw boetevergoeding nu u bent overgestapt. Ik kan mij voorstellen dat een dergelijke terugbetaling vervelend is. Helaas zijn wij genoodzaakt deze bedragen in rekening te brengen omdat u vroegtijdig bent overgestapt. Dit kunt u ook teruglezen in de contractvoorwaarden waar u eerder mee akkoord bent gegaan. Zoals u al schrijft houden wij ons aan deze voorwaarden.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Denise
    WoonEnergie Webcare

Gedupeerdx100
Woonenergie heeft het over vroegtijdig overstappen. Ik ben niet binnen een jaar na oversluiten contract overgestapt. Ik ben na een looptijd van 2 jaar en 4 maanden van een driejarig contract overgestapt. Daarom vind ik dat de complete terugvordering van de door woonenergie vergoedde boetes van 2x 125 euro onredelijk. De twee opgelegde boetes van 2x 50 euro wegens eerder oversluiten kan ik begrijpen. Ik zou nog steeds graag zien dat dit anders wordt opgelost. Bv 250,- delen door de drie jaar en mij voor de 8 maanden naar rato beboeten. Dat zou dan op een extra boete van ongeveer 55 euro zijn.

Ook een klacht indienen over Woonenergie?