Klacht Woonenergie: Verhuizing

# 193729
Kaat

Ik ben bij mijn vriend in getrokken en mijn contract liep nog een maand door. Ik heb netjes op tijd opgezegd. De telefoniste verzekerden min dat ik geen boete zou krijgen. Nu krijg ik voor een maand eerder opzeggen een boete van 100 euro. Wat de telefoniste heeft gezegd is nergens meer terug te vinden. Ik vind niet klant vriendelijk om een boete te geven omdat ik woonenergie niet mee nemen met de verhuizing. Ik ga bij mijn vriend wonen die al lang bin een energie bedrijf is. Woonenergie verplicht je dan om pas te verhuizen als het contract afgelopenzou zijn. Als ik nu overstap zou ik nog zeggen one?! Maar omdat je moet verhuizen... ik vind het een hoge boete ! Ik heb netjes gebeld hierover . De telefoniste wil er niets aan doen! Het staat duidelijk in het contract zegt ze. U doet contract breuk... ik kan tich niet wachten met verhuizen een maand omdat dan gas en elektriciteit oas afloopt. Kinderen moeten op nieuw adres naar school.

Dat ze klantvriendelijk zijn en de boete laten vervallen. Ik stap toch niet over Nasr een ander. Ik ga samen wonen mrt iemand in een bestaand huis met alles al lopend. Voor mijn is honderd euro heel veel geld. Ik heb altijd netjes betaald aan hun.

Woonenergie
    Beste mevrouw Van de Ham,

Spijtig om te vernemen dat je een klacht hebt over de opzegvergoedingen die wij in rekening hebben gebracht, terwijl eerder werd doorgegeven dat je geen boete berekend zou krijgen.
    De boete die berekend is, is terecht. Sorry dat dat eerder anders is aangegeven. Ondanks dat je gaat verhuizen en het contract niet mee kan nemen, is er eerder wel een contract afgesloten met een looptijd van 1 jaar. Sommige zaken gebeuren onverwachts net als een verhuizing, waardoor iok uit coulance 1 boete tegen boek van €50 om zo in het midden te zitten van uw ongenoegen en wat wij er aan doen voor je om deze klacht deels op te lossen.
    De overige €50 wordt rond 12 november automatisch geïncasseerd.
    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Veel geluk in de nieuwe woning!

Malika
    WoonEnergie
    Kaat
    Ik vind het jammer dat woonenergie zo met cliënten om gaat. Jammer dat het telefoon personeel iets toe zegt en het achteraf niet noteerd. Als ik dit van te voren geweten had was ik nooit overgestapt van oxxio naar woonenergie. Ik wilde nog met mijn partner gaan over leggen om bij woonenergie te gaan. Maar dat gaat nu over. Ik vind het heel jammer dat ik moet boete voor een verhuizing.
    Woonenergie
    Beste mevrouw Van de Ham,

Nogmaals sorry voor het ongemak. Ik had liever gehad dat je niet wat aangegeven dat je geen boetes zou krijgen. In ieder geval word je nu afgerekend op de helft van het oorspronkelijke bedrag, om zo toch iets voor je te betekenen.

Malika
    WoonEnergie
    Kaat
    U schrijft dat u het jammer vind dat ik aan geef dat de telefoniste mij geen boete zou betekenen. Ik geef aan wat er is gebeurt met het telefoon gesprek. Ik blijf het jammer vinden dat voor 1 maand eerder opzegging jullie zo tegen klanten doen. Het is niet klant vriendelijk!

Kaat

Ook een klacht indienen over Woonenergie?