Opgelost door Woonenergie: Woonenergie schrijft nota,s dubbel af! En zogenaamd merken ze het zelf niet op!

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 439129
Gebruiker
Elisaxx
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Woonenergie schrijft op 22 april en op 24 april de kosten af,dus dubbel!
Ik heb Woonenergie meerdere malen gemaild,maar geen enkele reactie.
Ik vind het ernstig en slordig dat hun zelf niet doorhebben gehad of het de moeite waard vinden om even te melden,dat de betalingen dubbel zijn gegaan! Hun denken gewoon lekker extra geld,je maakt mij echt niet wijs dat Woonenergie dit niet heeft opgemerkt!!! Dit is stelen van de armen!Jullie moeten je kapot schamen!!

De oplossing

Ik WIL MIJN geld terug zo snel mogelijk en geen leugens meer dat jullie dit zelf niet doorhebben,jullie lachen je dood en menen extra geld te hebben!Dat is indirecte diefstal,stelen met een omweg!

10 reacties

  1. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Als ik het goed begrijp is hebben wij een bedrag dubbel afgeschreven waar u geen bericht van ons over heeft ontvangen.

    Om uit te zoeken waarvoor dit bedrag is geweest en waar nodig dit op te lossen, dienen wij nog te beschikken over uw klantnummer. Kunt u deze vermelden middels een privé-opmerking?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    WoonEnergie Webcare
  2. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste mevrouw,

    Bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer.

    Ik zie dat u bij ons gas en stroom afneemt. Normaliter bundelen we dit in één termijnbedrag. Bijvoorbeeld wanneer u een termijnbedrag van €100 heeft voor gas én stroom wat wij maandelijks afschrijven. In uw geval is gas en stroom gescheiden. Zo heeft u voor stroom een termijnbedrag van €57 en voor gas €69. Normaliter tellen we dit bij elkaar op, maar bij u wordt dit dus apart afgeschreven. Dit verklaart de twee verschillende bedragen.

    Daarnaast is er inderdaad iets mis gegaan met de betalingen. U betaalt bij ons middels automatisch incasso. Daarom hebben wij op 7 april een bedrag van €57 en €67 afgeschreven voor de maand april.. Beide bedragen zijn gestorneerd en opnieuw geïncasseerd door ons op 24 april. Wij voeren altijd een tweede incassopoging uit, dit omdat uw betaalwijze op automatisch incasso staat ingesteld. In de tussentijd hebben wij op 22 april een overschrijving van €57 en €67 ontvangen. Dit had niet gehoeven, want wij zouden beide bedragen nog incasseren. Dit is ook de reden dat er inderdaad dubbel betaald is door u. Gisteren zijn beide bedragen, dus één keer €57 en €67, door ons terug op uw rekening gestort. Als dat vandaag nog niet zichtbaar is voor, volgt dit in de loop van de dag. De maand april is nu dus betaald.

    In het vervolg raad ik u aan niet zelf bedragen over te schrijven, tenzij u dit in overleg met ons heeft gedaan. Als uw betaalwijze namelijk op automatisch incasso staat ingesteld, kan dit leiden tot dubbele betalingen zoals in uw situatie is gebeurd. Als u uw betaalwijze wenst aan te passen naar bijvoorbeeld betaling middels acceptgiro, lees ik dit graag terug.

    Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    WoonEnergie Webcare
  3. Auteur
    Elisaxx
    Datum
    Zijn de bedragen allebei teruggestort zowel 57 euro en 69 euro?
    Mijn bewindvoerder had via de acceptgiro deze betalingen overgemaakt,en ik heb dit vervolgens opgemerkt.

    Ik zag dat mei ook al was betaald,hoe dan?Automatisch of via de acceptgiro?
    Ik zag dit toen ik ging inloggen bij mijn woonenergie.
    Op mijn bankgegevens is nog niets zichtbaar van de terug geboekte bedragen.
  4. Auteur
    Elisaxx
    Datum
    Als ik deze dubbele betalingen niet zelf had opgemerkt,hadden jullie dit dan zelf wel doorgehad???
  5. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Beide bedragen zijn inderdaad teruggestort, dus zowel €57 als €69. Dit is gisteren gebeurd, dus het is mogelijk dat het nog niet is bijgeschreven op uw rekening. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd tussen ons en uw bank.

    Uw termijnbedragen voor de maand mei staan al ingepland om morgen afgeschreven te worden. In ons systeem (en daarmee ook in Mijn WoonEnergie) wordt dit automatisch weergegevens als zijnde dat het betaald is. Dat is in het feite nog niet helemaal, maar de afschrijving staat al wel klaar. Wij kunnen deze bijvoorbeeld ook niet meer tegenhouden dus gaan er vanuit dat de afschrijvingen morgen succesvol plaatsvinden.

    Ik vertrouw erop u voldoende geinformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    WoonEnergie Webcare
  6. Auteur
    Elisaxx
    Datum
    Nogmaals,hadden jullie zelf deze dubbel betaalde rekeningen ontdekt?
    Of had ik mijn geld nooit terug gekregen wanneer ik er niet achteraan zou gaan?

  7. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Beste mevrouw,

    Wederom bedankt voor uw reactie.

    We hadden de dubbele betalingen zelf al ontdekt. Vandaar dat we de twee bedragen gisteren ook al weer hebben teruggestort. Wanneer er namelijk een tegoed ontstaat, bijvoorbeeld door een dubbele betaling, wordt dit automatisch binnen uiterlijk 14 dagen teruggestort op uw rekening.

    Ik vertrouw erop u zo voldoende geinformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    WoonEnergie Webcare
  8. Auteur
    Elisaxx
    Datum
    Ik heb gezien dat de bedragen terug zijn gestort,maar hadden jullie dit echt wel opgemerkt als ik niets had gezegd?

    Is de afschrijving vandaag goed gegaan?
  9. Auteur
    Elisaxx
    Datum
    Jullie hadden de automatisch incasso op de 24e afgeschreven,omdat ik de datum had veranderd van 1 na 24.Is dit de reden dat jullie op 24 april de nota,s hebben afgeschreven of zouden jullie het sowieso de 24e weer proberen?

    Bij MijnWoonenergie had ik het rekeningnummer veranderd,maar veranderen jullie dit ook uit jullie zelf?
    Omdat ik de nota,s had overgemaakt met mijn nieuwe rekeningnummer hadden jullie dit rekeningnummer,hadden jullie dit dan aangepast?
  10. Auteur
    Woonenergie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Zoals ik in mijn vorige reactie al schreef storten wij automatisch een tegoed binnen maximaal 14 dagen terug op een rekening. Sterker nog, toen u uw klacht indiende via dit kanaal waren de bedragen al teruggestort. U hoefde ons hier dus niet van op de hoogte te brengen.

    De €57 voor de maand mei is afgelopen vrijdag succesvol afgeschreven, voor zover momenteel bekend is. De €69 schrijven we rond 8 mei af.

    Op het moment staat er geen voorkeursdatum voor het incasseren ingesteld. Het is puur toeval geweest dat de tweede incassopoging op 24 april heeft plaatsgevonden.

    Wij veranderen een rekeningnummer niet uit onszelf. Dit doen wij pas wanneer een klant dit uitdrukkelijk vraagt.

    Ik vertrouw erop u voldoende geinformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    WoonEnergie Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Elisaxx
Datum
Uiteindelijke oplossing
De twee dubbel betaalde bedragen zijn teruggestort, op 30 april,op 1 mei vervolgens weer afgeschreven voor de maand mei.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Woonenergie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen