Klacht Woonexpress: Middenbrug bank gebroken.

C.A. Teljeur

We hebben 2 1/2 jaar geleden een hoekbank model Ameland bij Woonexpress gekocht maar nu is een gedeelte ingezakt en blijkt bij nader onderzoek dat de middenbrug gebroken is. Ook blijkt dat het gebroken gedeelte van spaanplaat is en dat maar mijn inzien bij een bank van een prijs boven de 2200 euro niet mag voorkomen om zo goedkoop materiaal te gebruiken. Bij de vraag om garantie op de bank geef Woonexpress niet thuis. Volgens hun geld de garantie 2 jaar en is de breuk ontstaan door invloeden van buitenaf. Men geeft geen duidelijke definitie wat dit betekend en mijn vraag dat de bank toch bedoelt is om op plaats te nemen ongeacht het gewicht dat men heeft.
Ons gezin bestaat uit 2 personen met een gewicht onder de 75 kilogram.
Mijn vorige bank ook gekocht bij Woonexpress hebben wij 7 1/2 jaar gehad zonder problemen en staat nu bij familie alweer 2 1/2 jaar naar tevredenheid.Woonexpress vraagt nu 340 euro voor herstel van de bank van 2 1/2 jaar oud. Als consument mag je als je een bank voor deze prijs koop,dat je een degelijk product mag verwachten wat makkelijk 10 jaar mee gaat. Dat Woonexpress zich houdt aan 2 jaar garantie gaat natuurlijk niet op en als consument zou je meer verwachten van zo'n bedrijf.

De reparatie zonder kosten uitvoeren.

Woonexpress
    Beste heer / mevrouw Teljeur,

Spijtig om te vernemen dat u niet tevreden bent over onze service. Uw melding heb ik nogmaals intern overlegd. Uw bank is ongeveer 2,5 jaar geleden geleverd waardoor onze 2 jaar garantie niet meer van toepassing is en het is ontstaan door invloeden van buitenaf. Klachten die ontstaan door invloeden van buitenaf/gebruik vallen sowieso niet onder de garantie. Helaas kan ik u niets anders berichten dan dat wij dit standpunt handhaven. Als u nog gebruik wenst te maken van de offerte die wij u hebben gestuurd, horen wij dat graag.

Margo Wolters - Woonexpress

C.A. Teljeur
Woonexpress blijf bij de opvatting dat de 2 jaar garantie om zijn, wat natuurlijk klopt de bank is 2 1/2 jaar oud, naar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je als consument geen aanspraak kan maken op een deugdelijke bank van 2200 euro die tenminste 10 jaar mee moet gaan. Dat men zich verschuilt om te zeggen dat het komt door invloeden van buitenaf is wel heel gemakkelijk. Er is niemand komen kijken naar de bank, ik heb zelf foto's gemaakt en opgestuurd en daar van heeft men deze conclusie getrokken. Waar men wel aan voorbij gaat dat er ondeugdelijk materiaal gebruikt is namelijk spaanplaat in plaats van massief hout en laat nou net het spaanplaat gebroken zijn . Dus de conclusie is dat Woonexpress wel op de foto's kan zien dat het van invloeden van buitenaf is gekomen maar niet dat er ondeugdelijk materiaal is gebruikt. Woonexpress onttrekt zich zo van haar verantwoordelijkheid om een klant een goed en degelijk product te verkopen die daar naar tevredenheid gebruik van kan maken.

Ook een klacht indienen over Woonexpress?