Opgelost door Woonfonds: Woonfonds kan geen correcte pro-forma aflosnota maken voor ex-FBTO hypotheek

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 269879
Gebruiker
H.J. Wolberink
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Na de verhuizing van het beheer van onze FBTO hypotheek naar woonfonds is woonfonds niet in staat een correcte pro-forma aflosnota te berekenen. De pro-forma aflosnotas die FBTO 2x gestuurd heeft en telefonisch bevestigd heeft zijn 0 euro, woonfonds komt met tienduizende euro's boete.

Sinds 26 mei hebben we meerdere malen schriftelijk en telefonisch om een juiste pro-forma aflosnota gevraagd. Iedere keer komen er excuses en redenen waarom de nota nog niet is opgestuurd. Het is belachelijk dat een organisatie als achmea meer dan 10 weken nodig heeft om een correcte pro-forma aflosnota te sturen en dat je als consument naar een site als klachtenkompas moet gaan omdat je niet serieus genoemen wordt.

In de brief die FBTO stuurde over de overgang van het beheer van de hypotheek naar woonfonds werd vermeld dat dezelfde voorwaarden bleven bestaan. In de praktijk wordt dit echter niet toegepast. We hebben altijd goede ervaringen gehad met FBTO en hopen dat dit ook het geval gaat worden met Woonfonds.

De oplossing

We willen de pro-forma aflosnota van FBTO on Woonfonds briefpapier hebben: Binnen een week een pro-forma aflosnota van 0 euro.

1 reactie

  1. Auteur
    Woonfonds
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer Wolberink,

    Wij hebben uw klacht opgelost met de door u gewenste oplossing.

    Via deze weg willen wij onze excuses aanbieden dat de verwerking hiervan zo lang heeft geduurd.

    Mvg John Gerritse

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H.J. Wolberink
Datum
Uiteindelijke oplossing
De dag na de plaatsing op Klachtenkompas werd ik benaderd door mw. Wanda van Woonfonds. Dankzij haar tomeloze inzet is alles toch nog op tijd goedgekomen: 28 augustus werd de correcte aflosnota door haar collega's aan de notaris aangeleverd. Ook waardeer ik haar goede manier van communiceren naar iedereen betrokken.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Woonfonds?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen