Klacht WoonFriesland: enorm toegenomen warmteverbruik.

Klachtnummer
# 139097
Gebruiker
Sdivan der plas
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Onlangs heb ik de jaaropgave van ENnatuurlijk gekregen en daar stond dat mijn verbruik was toegenomen van 23 gj naar 38 gj.

Vorig jaar moest ik al 500 euro bijbetalen, toen heb ik het voorschotbedrag verdrievoudigd zodat ik juist geld toe zou krijgen op de jaarrekening. Dit jaar moet ik echter +- 580 euro extra betalen. Hoe kan het zijn dat ik meer bij moet betalen dan vorig jaar terwijl het voorschot bedrag 3 keer zo hoog lag dit jaar?

Dit is niet realistisch en dit vindt zelfs ENnatuurlijk. Na een doorstroom test te hebben gedaan met hulp van de medewerkers van Ennatuurlijk kwam eruit dat ik gemiddeld 250 l doorstroom heb. Vervolgens bleek uit de doorstroomtest dat het systeem van Ennatuurlijk goed werkt, maar dat het probleem ligt bij de installatie van WoonFriesland. Ook heb ik een lek gehad in/door de installatie van Woonfriesland, dus ik denk zelf dat dit ook nog heeft bijgedrage heeft geleverd aan het enorm toegenomen warmte verbruik van dit jaar.

Gewenste oplossing

Een realistische berekening van het bedrag dat ik te veel heb betaald voor de warmte de afgelopen jaren/jaar. en een compensatie voor dit bedrag.

Hier boven op moet natuurlijk de installatie van woonfriesland gerepareerd of vervangen worden om dit probleem voor eens en altijd te verhelpen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

WoonFriesland is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over WoonFriesland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen