Klacht WoonFriesland: Woonfriesland afrekening stookkosten

adb

Ik heb de afrekening van de stookkosten van 2014 nog niet ontvangen.

Op de [url=http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/Boek7/Titel4/Afdeling5/Onderafdeling2/Paragraaf2/Artikel259/geldigheidsdatum_28-07-2015]overheids website[/url] staat over de afrekening duidelijk aangegeven "[i]De verhuurder verstrekt de huurder elk jaar, uiterlijk zes maanden na het verstrijken van een kalenderjaar[/i]"

Toen ik Woonfriesland hierop wees gaven ze aan dat hun dit niet gaat lukken en dat ze proberen de afrekening voor eind september te versturen. De conceptberekening is al gedaan, en hieruit bleek dat ik en de andere huurders een aanzienlijk bedrag moeten bijbetalen (500 euro). Uiteraard verbaas ik me hier nogal over omdat we altijd geld terug kregen, nu zouden we opeens 1000 euro (500 betalen i.p.v terug krijgen) meer hebben verbruikt?

Ik twijfel of ik de huurcommissie moet inschakelen voor het te laat leveren van de afrekening. En hoe kan ik bezwaar maken tegen dit bedrag?

Waarom de kosten zo extreem veel hoger zijn dan de voorgaande jaren (1000 euro verschil). Graag zo snel mogelijk de afrekening.

WoonFriesland is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over WoonFriesland?