Klacht Wooning Keukens: Wooning Keukens wil de geërodeerde badkamerspiegelkastdeuren niet kosteloos te vervangen.

S Paker

Een paar weken terug heb ik de consumentenbond gebeld met een probleem dat ik ervoer met onze badkamerspiegelkast van Wooning Keukens, die we sinds januari 2018 in de badkamer hebben hangen en die (nu al) aan de zijkanten is begonnen met eroderen. Ik heb toen advies gekregen om Wooning klantenservice te attenderen op het recht op een deugdelijk product als consument. Na heel veel heen-en-weer gemail met Wooning krijg ik nog steeds niet mijn recht verhaald en voel me niet serieus genomen. Ze proberen mij wijs te maken dat de spiegels door onjuist gebruik zijn verweerd, hoewel dat niet klopt. Wij zouden haast na het douchen de spiegels eerst moeten afdrogen alvorens onszelf, volgens hun gebruiksaanwijzing! En ook een heel vaag verhaal over direct en indirecte vocht, wat nergens op gegrond is als ze beweren dat de spiegels in principe bestand zijn tegen badkamervocht. Ook is er verwering aan de buitenkant zichtbaar van de linkerspiegeldeur en niet aan de buitenkant van de linkerspiegeldeur (daar aan de binnenkant). Dat klopt dan toch ook niet, als allebei de spiegeldeuren zich in dezelfde vochtige badkamer bevinden, wat continu geventileerd wordt door een openstaande raam?
Al met al, ik kom er zo niet met ze uit. Zou de Consumentenbond hierin iets kunnen betekenen voor ons?

Wij willen dat Wooning Keukens de geërodeerde badkamerspiegelkastdeuren kosteloos gaat vervangen.

Wooning Keukens
    Beste meneer, mevrouw Paker,

Het is zeker erg spijtig dat de spiegelkastdeuren in uw badkamer eroderen. Ik heb over uw klacht zojuist nogmaals contact gehad met mijn collega's van onze service afdeling.
    Verwering van spiegels komt enkel door externe factoren en dit valt bij geen enkele leverancier onder garantie. Een spiegel gaat alleen verweren door vocht, wat condens maar ook bijvoorbeeld natte schoonmaakdoekjes etc. kunnen zijn. De spiegel is bestendig tegen vocht, echter niet tegen overmatig vocht. Mocht u het vocht bijvoorbeeld op de spiegel laten zitten en niet direct afdrogen zal dit in de spiegellaag trekken.
    Ik kan u helaas niet anders mededelen dan dat ons standpunt betreffende uw klacht onveranderd blijft.
    We vinden de situatie het zeer vervelend en hebben u mede daarom een aanbod gedaan voor nieuwe deuren tegen een gereduceerd tarief.

Twan Huberts - Wooning Keukens en Badkamers

S Paker
'Natte schoonmaakdoekjes' om een spiegel te reinigen?! Een BADKAMERspiegelkast niet bestand tegen 'overmatig' vocht in een badkamer? Valt bij geen ene leverancier onder garantie? Dan dient een spiegelkast ook niet zo leuk in jullie showroom te hangen, waar het lekker droog is en een misleidend beeld te geven aan de consument dat zo'n product in de badkamer hoort! Erg jammer dit:(

Ook een klacht indienen over Wooning Keukens?