Klacht Woonplus : Onduidelijkheid omtrent informatie verstrekken

HG

Goedemorgen dame, heer,

Tijd geleden heb ik gereageerd op een woning aan de Schaperlaan te Schiedam via woonnetrijnmond gereageerd. De woning valt onder de Rotterdamwet en zelf werk ik bij de gemeente.

Op 11 december 2020 heb ik op verzoek mijn werkgeversverklaring geupload. Omdat ik in een scheiding lig, had ik een convenant geupload wat nog niet ondertekend was, dit in overleg met een medewerker van jullie. Op 14 december 2020 wordt ik gebeld door jullie medewerker mevrouw Koster dat jullie een getekende convenant eisen, met dit gegeven ben ik men man en macht achter de mediator en jurist gegaan om de stukken krijgen. De afspraak was dat ik ze dan voor vrijdag zou uploaden, uiteindelijk heb ik dit donderdagavond 17 december zelfs gedaan.

Vandaag ontvang ik een mail dat ik ben afgewezen, dus heb ik direct mevrouw Koster gebeld. Ik krijg te horen dat mijn inkomen te hoog is vandaar de afwijzing.

Ik heb een aantal vragen:

-Volgens mevrouw Koster is mijn huidige inkomen leidend om voor de woning in aanmerking te komen, De huidige inkomen heeft ze van mijn werkgeversverklaring en laatste loonstroken, klopt het dat de werkgeversverklaring en loonstroken 2020 leidend zijn voor het verkrijgen van de woning?

-Als de bovenstaande documenten leidend zijn, wat voor nut heeft een IB60 van de voorgaande jaren dan?

-Ze had mijn inkomensgegevens en werkgeversverklaring eerder al, dus had ze de beslissing eerder kunnen maken, ipv mij bergen te laten verzetten om de convenant te verkrijgen, wat is haar beweegreden geweest?

-Zoals ieder bedrijf zijn jullie spelregels ook beschreven, willen jullie mij die zenden?

De gesprekken met uw medewerker zijn opgenomen.

Mvg

aanbieding woning

Wij vinden dat Woonplus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Woonplus ?