Klacht World Ticket Center: Absurde omboekingskosten

# 119052
antonia

Online ticket geboekt voor december naar florida. door niet goed lezen mijnerzijds duurt de terugvluchti 31 uur! ipv 9. ik heb direct gebeld , maar online heb je geen enkel recht en omboeken kost 300,00. De ticket zelf is 573,00. Er is niets mogelijk bij WTC, wat kan ik nog doen?

omboeken van de vlucht met een normale reisduur van 9 uur ipv 31 uur (dit betekent 22 uur wachten op het vliegveld)
mijn geld retour zodat ik elders een vlucht kan boeken

World Ticket Center
    Geachte mevrouw van Gils,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het betreurt ons te vernemen dat u de lange wachttijd tijdens de retourreis over het hoofd heeft gezien tijdens het online boekproces en in de documenten die u daarna van ons ontvangen heeft. Graag informeren wij u met betrekking tot de kosten voor het wijzigen van uw boeking.

Afhankelijk van de boekingsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij is het mogelijk een ticket wel of niet te wijzigen. Indien een wijziging wordt toegestaan brengt de luchtvaartmaatschappij hiervoor kosten in rekening. Voor het wijzigen van de retourreis brengt United Airlines EUR 130,- kosten in rekening, exclusief een eventueel verschil in tarief en/of taks. Het verschil in tarief en/of taks is afhankelijk van de gewenste vlucht. Daarnaast brengt WTC.nl EUR 50,- administratiekosten in rekening, dit op basis van het servicepakket dat u heeft afgesloten.

Wij hebben nogmaals de voorwaarden voor u opgevraagd en direct beschikbaarheid bekeken voor vluchten met een beter reisschema. Het volgende kunnen wij aanbieden:

03JAN Tampa - Washington 13:36 - 15:56 uur
    03JAN Washington - Amsterdam 18:30 - 08:05 uur (aankomst 04JAN)

De totale wijzigingskosten bedragen momenteel EUR 459,-. Dit bedrag bestaat uit wijzigingskosten van EUR 180,- en een tariefverschil van EUR 279,-. Het tarief- en taksverschil is onder voorbehoud van wijzigingen en beschikbaarheid. De kosten voor annuleren bedragen totaal EUR 240,-. Dit houdt in dat u het ticketbedrag (exclusief boekingskosten, servicepakket, verzekeringen) minus EUR 240,- retour ontvangt. Het annuleringsformulier vindt u op onze website.

Wij begrijpen dat de kosten fors zijn maar kunnen u helaas niet anders informeren dan bovenstaand en zijn daarbij gebonden aan de boekingsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij.

Indien u het ticket alsnog wenst te wijzigen, vernemen wij dat graag van u.

Jacqueline
    Goedemorgen Jaqueline,

Bedankt voor de reactie op mijn klacht, maar aan het antwoord heb ik helemaal niks. Sterker nog, ik vond de omboekingskosten ad 300 euro erg hoog en je geeft me nu door dat het momenteel 459 euro is geworden??? Ja,ja. Ik vraag me af of je als je een online aankoop doet, zoals hier, als klant helemaal geen rechten hebt. Bij alle webshops kun je je aankoop retourneren, maar blijkbaar werkt het bij tickets niet zo. Ik ben erg teleurgesteld .
    antonia
    In de toekomst kies ik beslist niet meer voor WTC. U had bovendien een actie: reislustig-WTC dan kreeg je korting van 20 euro op de reis. U stuurt mij 15 euro, nog zoiets raars. ik ben bijzonder ontevreden.
    World Ticket Center
    Geachte mevrouw van Gils,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Nogmaals willen wij u benadrukken dat de hoge kosten afhankelijk zijn van de boekingsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij en de beschikbaarheid van de gewenste vlucht. Tarieven zijn zeer variabel en de beschikbaarheid van de vluchten wijzigt ook continu, hierdoor zijn de wijzigingskosten van EUR 300,- inmiddels opgelopen. Hoogstwaarschijnlijk zijn de kosten op dit moment ook weer hoger dan doorgegeven in ons bericht van 16 juli jongstleden. Helaas hebben wij hier geen enkele invloed op en kunnen wij u slechts informeren dat het tarief onder voorbehoud is van wijzigingen en beschikbaarheid.

Herroepingsrecht is conform de Thuiswinkelvoorwaarden uitgesloten op diensten die betrekking hebben op vervoer of accommodatie en is daarom op vliegtickets niet van toepassing.

Betreft de kortingsactie kunnen wij u informeren dat wij uit coulance, naast de EUR 15,- die reeds is terug gestort, EUR 20,- hebben terug gestort naar uw rekening. Dit bedrag staat binnen 5 - 7 werkdagen op uw rekening.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hopen u, ondanks de vervelende situatie, in de toekomst opnieuw van dienst te mogen zijn.

Jacqueline - Customercare
    antonia
    Ik begrijp dat er geen verdere oplossing is en leg me neer bij hetgeen door u geschreven is. Bedankt voor uw antwoorden tot dusver, in de toekomst driemaal kijken voor ik iets boek.

Ook een klacht indienen over World Ticket Center?