Klacht World Ticket Center: Misleiding ticketprijs curacao voor 2 volwassenen en 1 baby

Peter

Ik wilde een ticket gaan boeken van Amsterdam naar Curacao op www.wtc.nl. Heenvlucht op 29-6 en terugvlucht op 12-7 voor 2 volwassenen en een baby ( jonger dan 1 jaar) . Het resultaat was een prijs van € 479,- seatonly met Arkefly. Met iedere maatschappij is het zo dat er voor baby's een babytarief geld en op de website heb ik dat in de voorwaarden ook mogen lezen. Nadat ik alle gegevens van de passagiers heb ingevuld, zie ik net voordat ik wil betalen (eerder word dit niet aangegeven) dat het eerder genoemde bedrag met 3 (2 volwassenen en 1 baby) vermenigvuldigd word. Ik heb inmiddels gebeld met WTC en zij zeggen dat het totaal bedrag klopt. In tegenstelling tot alle andere maatschappijen wordt de totaalprijs bij arkefly op wtc.nl in het 1e zoekresuktaat door 3 gedeeld (inclusief baby) ipv 2. Tevens word er gesproken over seat only en heb je bij 2 volwassenen en 1 baby toch echt maar 2 stoelen nodig. De genoemde prijs vind ik daarom zeer misleidend!

Aangezien alles op de website van www.wtc.nl doet vermoeden dat de prijs a € 479,- voor volwassenen is, wens ik daarom ook dat ik de prijs van € 479 maal 2 + uiteraard babytarief betaal.

World Ticket Center
    Geachte heer,Wij zullen telefonisch contact met u opnemen om de prijsopbouw voor 2 volwassene en 1 kind door te spreken en u een prijsaanbod te doen voor de gewenste vluchten.Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,WTC.NL
    Peter
    Inmiddels ben ik gebeld door WTC en heb ik nogmaals uitleg gekregen over hoe de vermelde prijzen tot stand zijn gekomen. Dit is nog altijd misleidend en ze geven de verwarring hierover ook toe. WTC kan me tegemoetkomen met 25 euro dossierkosten die ik dan niet hoef te betalen. Wat een tegemoetkoming op de bijna 450 euro die ik nu meer moet betalen... Niet acceptabel dus en daarom verwacht ik een nieuw verbeterd voorstel.
    World Ticket Center
    Geachte heer,Wij vinden het spijtig dat u deze manier van het tonen van prijzen onduidelijk en misleidend vindt.
    Op het moment dat u op onze website 2 volwassene en 1 baby op geeft rekent de website een prijs per persoon uit. De baby wordt geteld als persoon en daardoor ziet u een gemiddelde prijs staan van het volwassene tarief en het baby tarief. Het eind totaal van de totale reissom klopt wel. U betaald voor 2 volwassene en voor 1 baby. Telefonisch hebben wij u de prijzen per volwassene en voor de baby doorgeven. Dit eind totaal komt overeen met de totaalprijs op de website.
    U betaald dus niet 450 euro meer voor de boeking. De prijs van een volwassene ligt hoger dan 450 euro per ticket en van een baby lager waardoor een gemiddelde per persoon van 479 euro. WTC wilt u tegemoetkomen in de dossiekosten, maar kunnen u niet tegemoetkomen in 450 euro aangezien dit een deel van de tickeprijs is.Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,WTC.nl