Klacht World Ticket Center: Te hoge annuleringskosten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 40772
Gebruiker
Steven Burghout
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Vanwege hersenschudding vliegticket naar Auckland en autohuur moeten annuleren. Voor vliegticket worden door World Ticket Center (WTC) € 470 annuleringskosten in rekening gebracht. De luchtvaartmaatschappij blijkt bij navraag € 225 in rekening te brengen voor het afdekken van het risico en de door hen te maken. Omdat het risico al is afgedekt brengt WTC dus tenminste € 245 extra in rekening voor de door hen te maken administratie en boekingskosten. Dat bedrag staat niet in een redelijke verhouding tot de door WTC te maken kosten (vergelijk de te hoge kosten in woekerpolissen). Op de annuleringsnota heb ik daarom protest aangetekend tegen de te hoge annuleringskosten.
WTC heeft bovendien aangekondigd dat terugstorten 3-6 maanden kan duren omdat zij afhankelijk zijn van het terugstorten door anderen. Volgens mij kan WTC zich daar niet op beroepen.

De oplossing

Verlaging van de annuleringskosten tot een redelijke vergoeding voor de door WTC te maken kosten. Ik heb WTC voorgesteld om dit deels te doen in de vorm van tegoedbonnen zodat zij verzekerd zijn dat ik de later te maken reis bij hen boek.

4 reacties

  1. Auteur
    World Ticket Center
    Datum
    Geachte heer Burghout,Per mail hebben wij reageert op uw klacht. Met vriendelijke groet,WTC.nl
  2. Auteur
    Steven Burghout
    Datum
    Ga niet akkoord. WTC komt mij op geen enkele wijze tegemoet. WTC beroept zich op de voorwaarden en stelt dat ik de kosten had kunnen verhalen op de annuleringsverzekering als ik die had afgesloten. Maar dat is geen vrijbrief om meer dan de gemaakte kosten in rekening te brengen en die af te wentelen op de annuleringsverzekering. Ook kan WTC zich niet beroepen op anderen voor de terugbetaling. Een uitgebreide reactie volgt via de mail.
  3. Auteur
    World Ticket Center
    Datum
    Geachte heer Burghout,Uw mail is in goede orde ontvangen.
    Wij blijven bij ons eerder gegevens standpunt.Met vriendelijke groet,WTC.NL
  4. Auteur
    Steven Burghout
    Datum
    Ben zeer ontevreden over de afhandeling - er is geen enkele beweging van WTC in mijn richting - en ga nu andere wegen bewandelen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Steven Burghout
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over World Ticket Center?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen