Klacht WTWVentilatietechniek.nl: Leverancier negeert het retourrecht bij aankoop op afstand

Philippe

Ik heb via het internet een ventilatiebox besteld. Binnen 14 dagen na ontvangst heb ik laten weten dat ik het wil terugsturen, met de vraag hoe dit af te handelen. Eerst weigert de leverancier om het apparaat terug te nemen en zegt dat het niet meer nieuw is. Als ik wijs op de wettelijke regels hierover ,met linkjes naar de website van de overheid hierover, wil men 30 euro handelingskosten inhouden. Er wordt verwezen naar de leveringsvoorwaarden. Deze staan (tot nu toe; 13-06-2016, 22:15 uur) niet op de website van de leverancier en ik kan dit dus niet nakijken. Handelingskosten inhouden is bovendien wettelijk niet toegestaan.
Verder wordt het teruggestuurde pakket geweigerd en krijg ik het weer terug.

Nu zit ik met een ventilatiebox die niet voldoet aan mijn verwachtingen en een leverancier die terugzending weigert en niet terugbetaalt.

Het gaat om een Buva Vital Air System, zie hun website:

De gewenste oplossing is erg eenvoudig:
De leverancier neemt het product volgens de geldende wettelijke regels terug en betaalt mij het aankoopbedrag en de terugzendkosten binnen twee weken terug. Daarna beschouw ik de zaak alsnog als netjes afgedaan.

Wij vinden dat WTWVentilatietechniek.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over WTWVentilatietechniek.nl?