Klacht Wullems Zonwering: Motor zonnescherm stuk

Forw

De motor van het zonnescherm is stuk. Het zonnescherm is 5 jaar oud. Aangezien we meerdere producten in het verleden bij Wullems hadden afgenomen en weten hoe we daarbij behandeld waren, gaan we dit niet eens meer met Wullems aan.
Wullems rekent voorrijkosten en kosten van de medewerkers en te repareren onderdeel voor de klant, alles moet betaald worden ook al valt het onder garantie. De voorrijkosten zijn het belachelijkst voor een defect. Meerdere malen hebben we contact gehad met hen, ook op bezoek gehad en moesten ineens betalen, wat niet was afgesproken. Wullems zet zaken op afgehandeld die niet afgehandeld zijn waardoor ik bleef wachten op een telefoontje/oplossing die er niet kwam. Men kon komen kijken maar dan moesten we voorrijkosten omme nabij de €36,- betalen.
Afspraken komen zij niet na. Ook pretenderen zij zonneschermen met een Somfy motor te verkopen, na reparatie van een ander bedrijf bleek er helemaal geen Somfy motor in te zitten!!!! SCHANDALIG! Nooit zaken doen

Rolluiken lamellen repareren en zonnescherm verkopen met de motor die zij pretenderen te verkopen

Wullems Zonwering
    Goedemiddag,

Wij kregen deze melding binnen en hebben U direct even gebeld (onze dank dat U de tijd nam om het gesprek met ons aan te gaan), even inhoudelijk op dit bericht:
    Wij leveren sinds 2014 uitsluitend SOMFY motoren in al onze producten (met soms een uitzondering, uiteraard in overleg met de klant, voor een ander merk. Vaak in het geval als ze bijv. een bestaande afstandsbediening hebben van een ander merk omdat het dan op diezelfde zender kan worden bediend, niets meer en niets minder. Hier hebben wij totaal geen geheimen voor.
    Uw scherm uit 2010 (de Salou van Verano) is toen besteld zoals het ook op Uw orderbon staat (voorzien van Uw handtekening), hier staat ook geen SOMFY op (maar dat terzijde), en U bediend het al sinds 2010 met een afstandsbediening van NICE (de standaard leverancier van Verano). Naar ons idee is er dus ook niets verkeerd gedaan / geleverd (deze papieren zijn voor mensen die twijfelen aan dit verhaal inzichtbaar op ons kantoor in Hellevoetsluis).
    Met betrekking tot de garantie:
    Wij geven 5 jaar garantie op onze buiten-zonwering (deze garantievoorwaarden + bepalingen zijn voor iedereen zichtbaar op onze website, ook hiervoor hebben wij geen geheimen) en deze bepalingen zijn naar ons idee dus ook bij al onze klanten bekend. Het 1e jaar is de garantie volledig, maar het 2e tot en met het 5e jaar, betaald men enkel de voorrijdkosten van € 35,00. Uiteraard geldt dit wel op normaal gebruik, een rolluik wat bijv. op een raam / deur loopt, valt in principe niet onder de normale reguliere garantie. De laatst uitgevoerde reparatie door ons bij U (in 2014) is trouwens gecrediteerd, maar dat terzijde.
    Ik kan Uw slechte gevoel over de eerdere gesprekken die U met kollega's heeft gehad niet meer wegnemen (daterend gedurende de periode medio 2013 / 2014 onze laatste levering op Uw adres) , dit is gebeurd en niet meer terug te draaien.
    Ik wil U nogmaals bedanken voor Uw tijd en ons telefoongesprek.

Forw
    Ik kan kort reageren; ons is toentertijd een Somfy motor verkocht en NIET geleverd. Hoe jullie dit noteren is aan jullie, ik verwacht iets te krijgen waar ik voor betaald heb. Het is te makkelijk om te zeggen dat de gesprekken voorheen gebeurd is en niks meer aan te doen is. De motor is stuk en wij hebben kosten eraan gehad. Ruim €300,-. De service van Wullems was en blijft belabberd, er is geen service. Het gecrediteerde bedrag heb ik nooit gezien. Ik ontvang graag een kopie per mail.
    Wullems Zonwering
    Goedemiddag heer / mevrouw Meijers,

Dit is er niet, dit staat ook niet op uw bon (welke in Uw bezit is, en voor mensen die twijfelen aan dit verhaal bij ons inzichtbaar is).
    Ook op de zender die U al die jaren heeft gebruikt staat ook geen Somfy (een philips tv wordt ook niet bediend met een samsung afstandsbediening).
    Wellicht had U dan eerder aan de bel kunnen trekken, maar dat terzijde.
    We hebben de faktuur intern gecrediteerd omdat U weigerde te betalen.
    Wij sluiten dit dossier daarom.
    Forw
    Ik begrijp dat dit niet een reactie is waar jullie op gehoopt hadden. Er stond inderdaad geen Somfy op de afstandsbediening, wel Nice. Ik dacht dat Nice het type zonnescherm / bedieningsmateriaal was. Dat jullie een bedrag crediteren omdat ik weiger te betalen, dan had je een deurwaarder in moeten schakelen maar van tevoren is besproken dat er geen voorrijkosten berekend zouden worden, dan ga ik ook niet betalen. Crediteren ziet er goed uit maar jullie hebben je niet aan de afspraak gehouden..!