Opgelost door Wullems Zonwering: Weigering reparatie zonnescherm onder garantie

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 35920
Gebruiker
Rita
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Wullems weigert reparatie/vervanging onder garantie. Betreft op 6 mei 2009 aangeschaft knikarmscherm, waarop 5 jaar garantie is verleend. Wullems verschaft geen gronden waarop garantie wordt afgewezen anders dan "95% van onze klanten is tevreden". Op herhaalde telefonische en schriftelijke pogingen mijnerzijds wordt niet of afhoudend gereageerd. De schade betreft breuk van de in de knikarmen aangebrachte metalen kabels. Twee kabels zijn momenteel gebroken, 1 kabel is doorgeroest en zal binnenkort breken en 1 kabel is in 2012 (wel onder garantie) gerepareerd. Scherm is altijd zorgvuldig gehanteerd. Op 5 september jl. heb ik Wullems via ingebrekestelling gemaand om binnen 14 dagen zijn verplichting op grond van de garantie na te komen. Ook hierop kwam geen reactie.

De oplossing

Onder garantie: de reparatie of de vervanging van 3 knikarmen.

3 reacties

  1. Auteur
    Wullems Zonwering
    Datum
    Deze klacht is inmiddels al lang als service opgelost.
    Er was enige discussie door een gebrek aan onderhoud aan het zonnescherm. Uiteindelijk zijn er, in overleg met de leverancier, armen vervangen.Dit is helaas niet terug te vinden op deze site.Uiteraard wensen wij als Wullems Zonwering familie van Heuveln nog heel veel plezier toe met het zonnescherm
  2. Auteur
    Rita
    Datum
    Deze klacht is nadien voorgelegd aan de Geschillencommissie Zonwering die op 26 februari 2014 in zijn Bindend Advies de klager in alle onderdelen van de klacht in het gelijk stelde.
  3. Auteur
    Wullems Zonwering
    Datum
    Goedemorgen,Het belangrijkste in Uw geval is dat de klacht is opgelost.
    Wij hopen uiteraard dat U nog vele jaren gebruik zult maken van Uw zonnescherm.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rita
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Wullems Zonwering?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen