Klacht WvD Zonwering: Bedrijf ontkent fout bij opmeten ruimte voor plaatsing rolluik bij huis; geleverd rolluik past niet.

sad Niet opgelost
J. Veenhoven

Tegen betaling heeft WvD Zonwering voor ons hele huis rolluiken ingemeten. Vervolgens hebben we twee rolluiken door hen laten plaatsen. Op basis van de inmeetgegevens hebben we dik een jaar later nog drie rolluiken besteld bij WvD Zonwering. De plaatsing van de panelen werd door een ander bedrijf gedaan, omdat WvD Zonwering die service niet meer bood. Bij plaatsing bleek het rolluik voor onze achterdeur niet te passen. Althans, het paste wel in de deurkozijn, maar de deur kon niet meer open. De inmeter van WvD Zonwering had geen rekening gehouden met de inbraakwerende strip op de deur en de deurklink.
Met kunst en vliegwerk heeft de monteur (van het andere bedrijf) het rolluik toch kunnen plaatsen. Hij heeft een gangetje gecreëerd van 11 centimeter diep waar het rolluik voor is geplaatst. Geen mooi gezicht, en de deur loopt aan tegen de geleiders van het rolluik.
We hebben meerdere malen met de eigenaar geprobeerd hierover in gesprek te gaan. Op 29 juni hebben we per e-mail een officiële klacht bij hem ingediend. Het punt is dat hij categorisch ontkent dat er een meetfout is gemaakt door zijn medewerkers. Bij elk telefonisch contact gebruikte hij een andere excuus. Waar hij in blijft volharden is dat bij de inmeting is uitgegaan van een handbediend rolluik, en wij bij de bestelling dit hebben aangepast in een elektrisch rolluik. Volgens de monteur die de rolluiken geïnstalleerd heeft, heeft dat verschil niets te maken met de te krappe afmetingen van het geplaatste rolluik. Een andere oplossing die hij voorstelt - dat wij zelf nog smallere geleiders kopen - maakt het aanzicht nog lelijker, omdat de de bevestigingsnietjes van het rolluik aan weerszijden zichtbaar worden.
Ons schriftelijke verzoek om samen te kijken naar een oplossing heeft de eigenaar van WvD Zonnewering resoluut afgewezen. Alle gesprekken met de eigenaar verliepen onprettig, ondanks onze constructieve houding. Het laatste telefonische contact was op 27 juli 2022.

Wij willen dat WvD Zonwering ons een nieuw rolluik levert dat breed genoeg is om de achterdeur te kunnen openen, zonder een kunstmatig gangetje van 11 cm diep. We zijn bereid tot een schikking. Daarom willen wij de installatiekosten van het nieuwe rolluik voor onze rekening nemen.
WvD Zonwering heeft niet gereageerd, dus een oplossing is voor ons helaas niet dichterbij gekomen.

Wij vinden dat WvD Zonwering hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over WvD Zonwering?