Opgelost door Xando: Vooraf verkeerd geïnformeerd en absurd aanbod.

content Opgelost
F. Coppens

WANPRESTATIE XANDO
Ruim een jaar geleden Apple Watch Serie 3 voor € 399,= gekocht bij Xando Nijmegen. Vorige week horloge ingeleverd bij Xando met gebarsten scherm, horloge werkte verder nog wel. Info vanuit Xando: schade valt niet onder fabrieksgarantie (ben ik het mee eens); Apple Watch kan niet worden gemaakt, als u de watch inlevert en wij hem opsturen naar ons servicebedrijf krijgt u een omruilaanbod voor een nieuwe tegen een bedrag in de orde van grootte van € 250,=.Bij Partsfix is plaatsing nieuw glas wel mogelijk voor € 179,=; dan vervalt wel de garantietermijn.
Aanbod voor een korting bij aanschaf Apple Watch serie 4 was helaas niet mogelijk. Ik besluit voor ongeveer 80 euro meer dan toch te kiezen voor een nieuw exemplaar Serie 3 en lever mijn horloge in bij Xando Nijmegen.
Vandaag ontving ik het volgende aanbod van Xando: “….levering omruil product. Op dit product is het restant van de oorspronkelijke garantietermijn van toepassing” tegen een totaalprijs van € 315,39.
In dezelfde Xando winkel is een nieuwe Apple Watch Serie 3 te koop voor € 309,= met de volledige 2 jaar fabrieksgarantie. Toen ik aangaf dit een ABSURD aanbod te vinden, meende men bij Xando Nijmegen allerlei argumenten te moeten benoemen dat een en ander toch wel verklaarbaar was en ik het aanbod ook kon afwijzen. Dan was ik wel mijn horloge kwijt.
Ik had mijn Apple Watch nooit in moeten leveren; als ik hem nu terug wil moet ik €59,= onderzoekskosten betalen en eventuele verzendkosten. Dat allemaal alleen voor de vaststelling dat er inderdaad een barst zit in het scherm.
Absurd aanbod en slechte service van XANDO: mijn advies nooit meer zaken mee doen. Eigenlijk wil ik op zijn minst mijn horloge terug zonder kosten. Ik denk vervolgens toch elders maar te gaan kijken naar een nieuwe Serie 4 met 2 jaar garantie.

Zie klacht: minimaal horloge terug zonder kosten.

Wij vinden dat Xando hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

F. Coppens
Krijg eigen watch retour zonder kosten.

Ook een klacht indienen over Xando?