Klacht XMS: Geen vervanging voor niet meer ondersteunde decoder (IPTV)

W.J. Septer

Als oude klant van XMS heb ik voor IPTV mijn decoders moeten kopen. Ik heb toen een A110 gekocht en later nog een A110 gekocht. Enige tijd geleden kregen we een aanbieding om ook een A140 te kopen, waar toen op ingegaan zijn. We hebben dus 3 decoders, allemaal gekocht!
XMS meld nu in een nieuwsbrief dat de Amino A110 decoders per 15 juli niet meer ondersteund worden en vanaf die datum enkel een beperkt aantal zenders gekeken kan worden. Een alternatief of oplossing voor gebruikers met een A110 word totaal niet genoemd. Wel kan men bij vragen de helpdesk bellen. Dit hebben wij gedaan, maar ons word doodleuk verteld dat, "omdat we ook een A140 hebben, onze 110's NIET vervangen worden." Als we onze 110's willen vervangen zullen we dus nu voor de volle prijs 2 nieuwe 140's moeten kopen!
De helpdesk medewerker melde nog wel dat als we die 140 NIET gehad hadden, onze 110's WEL vervangen zouden worden. Ik vind dit te schandalig voor woorden!

De helpdesk medewerker melde wel dat als we die 140 NIET gekocht hadden, onze 110's WEL vervangen zouden worden. Omdat wij dus ingegaan zijn op een aanbieding en nu dus 1 apparaat hebben gekocht welke nog wel ondersteund word, worden de niet ondersteunde apparaten niet vervagen. Ik vind dit te schandalig voor woorden!
Ik verwacht dan ook van XMS dat zij onze 110's vervangen!

XMS
    Beste meneer Septer,Bedankt voor uw klacht. U geeft aan dat u drie digitale televisie ontvangers in uw bezit heeft, twee maal een amino 110 en een maal een amino 140. U wilt dat de amino 110 digitale ontvangers vervangen worden.Volgens onze gegeven heeft u een amino 110 en een amino 140 in uw bezit. Omdat u al lange tijd klant bij ons bent en wij hopen dat u nog lang met plezier gebruik zult maken van onze diensten zullen wij de amino 110 vervangen voor een amino 140. Wanneer
    U ontvangt de amino 140 binnen twee weken per post. U kunt hierna de amino 110 retour sturen naar:
    BNS Data Logistics
    antwuurdnummer 42
    4100 VP VianenMet vriendelijke groet,
    Sophie
    XMS Webcare
    Beste XMS,
    Ik vind het raar dat er maar 1 110 in jullie administratie staat, want ik heb er 2.
    S/N 702509D896124 MAC 00020225C779
    S/N 702008D718164 MAC 0002021E26C2
    Dan vraag ik me ook af waarom ik de oude moet terugsturen. Ik heb deze immers gekocht. Maar ik zal ze terug sturen als jullie dat willen.
    XMS
    Beste meneer Septer,Bedankt voor uw reactie. Op 22 november 2009 heeft u een Amino 110 ontvangen, daarna zien we een Amino 140 die u op 20 juni 2013 ontvangen heeft. Tussen deze data vinden wij geen bestelling van u.
    Het is overigens niet nodig om de oude amino terug te sturen maar de amino 140 krijgt u gratis in bruikleen waardoor u de amino 140 moet retourneren wanneer u uw abonnement bij XMS beëindigt.
    Sophie
    W.J. Septer
    Beste XMS, jammer dat de administratie niet helemaal klopt, maar ik ga akkoord met het opsturen van 1 amino 140 welke ik gratis in bruikleen krijg.
    Ik zie deze dan ook graag binnen twee weken verschijnen.
    W.J. Septer
    Ik heb inmiddels een nieuwe decoder mogen ontvangen.
    Waarvoor mijn dank.
    W.J. Septer
    De klacht AFHANDELING was goed, maar ik geef toch een -1 omdat de klacht door XMS in eerste instantie niet geaccepteerd werd. Pas toen ik hier op Klachtenkompas een klacht indiende werd deze geaccepteerd en afgehandeld.

Ook een klacht indienen over XMS?