Klacht XMS: Nummerportering naar XMS gaat niet goed

MS. Israels

Per 1 april 2013 van Ziggo naar XMS overgegaan n.a.v. aanleg glasvezel in Breukelen. Via internet nummerbehoud aangevraagd. Lukte niet, maar XMS service dienst zou dat overnemen. Per 8 april is door de XMS-overstapdienst wel het nummer bij Ziggo opgeheven, maar tot de dag van vandaag is dat niet bij XMS ingevoerd. Dit alles na herhaalde telefoontjes en E-mails, waarop gereageerd werd, dat ze er wat aan zullen doen. Inmiddels heb ik het abonnement bij Ziggo nog steeds niet opgeheven, omdat ik dan mogelijk mijn nummer kwijt ben. Maak dus nu dubbele abonnementskosten en ben beperkt bereikbaar. Volgens de Consumentenbond, moet nummerportering wettelijk binnen 10 dagen gebeuren. Zo niet, dan is XMS verplicht de schade te vergoeden. Extra vervelend is, dat niemand bij XMS weet hoelang dit allemaal zal gaan duren. Hierbij het verzoek voor schade vergoeding en een uitspraak op korte termijn, wanneer de problemen zullen worden opgelost en ik mijn oude nummer weer zal hebben.
Louis H. Cohen.

Snelle nummerportering van oude nummer naar XMS , zo mogelijk binnen een week en vergoeding extra abonnementskosten.

XMS
    Beste meneer, mevrouw Cohen,Wij maken de nummerportering graag voor u in orde. Helaas is de portering die u had aangevraagd geblokkeerd. Dit gebeurd wanneer een van de gegevens niet overeenkomt met de gegevens bij de vorige provider.De gegevens die wij nodig hebben zijn het telefoonnummer en de naam en het adres waarmee u met dit nummer bekend was bij de vorige provider.Wij kunnen de nummerportering opnieuw voor u aanvragen. Daarvoor is het handig dat wij weten met welke gegevens u precies bekend bent bij de vorige provider. U kunt deze gegevens opzoeken bij bijvoorbeeld een factuur van hen. Wij ontvangen de informatie graag per e-mail via webcare@xmsnet.nl onder vermelding van kenmerk 1304-50331.Met vriendelijke groet,
    Sophie
    XMS Webcare
    Geachte Sophie,
    Had per omgaande op 23-4 per privé E-mail gereageerd op uw mail, en u ook weer op de mijne. Gisteren 27-4 is gebleken, dat ik mijn oude nummer weer terug heb. Dank voor uw voortvarende bemoeienis hiermee.
    Wat is blijven liggen zijn de dubbele abonnementskosten, die ik door de sterk vertraagde nummerportering heb moeten maken.
    Wilt u zo vriendelijk zijn om aan te geven hoe dit verder zal worden afgehandeld.
    Met vriendelijke groeten,
    L. H. Cohen.
    XMS
    Beste meneer, mevrouw Cohen,Goed om te horen dat uw telefoonnummer weer goed bereikbaar is. Wij crediteren de kosten voor telefonie van ons abonnement. Deze vergoeding vindt plaat op de volgende factuur.Met vriendelijke groet,
    Sophie
    XMS Webcare
    Beste Sophie,
    Het is onduidelijk wat de kosten van telefonie van jullie abonnement behelst. Dus niet te beoordelen of jullie compensatie voor de door mij geleden kosten dekt. Mijn kosten zijn gemaakt door het gedwongen aanhouden van mijn abonnement bij Ziggo. Door de vertraging van de overname van mijn oude tel.nummer door XMS heb ik 19 dagen later dan de bedoeling was het abonnement bij Ziggo opgezegd. De kosten hiervoor zijn 19/30 x EUR 43,95 = Eur27,83. Dit ontvang ik graag, m.v.g.

Ook een klacht indienen over XMS?