Klacht XMS: Storing TV-signaal wordt niet opgelost

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 13044
Gebruiker
Ton
Datum
18 reacties

Details

De klacht

Sinds woensdag 3 oktober heb ik geen TV-signaal meer. Bij telefonische melding van de klacht diezelfde dag om 16.30u werd mij toegezegd dat gepoogd zou worden het probleem om 8 uur 's avonds verholpen te hebben. Om 8 uur 's avonds nog geen TV-signaal. Meteen weer gebeld. Hierbij werd gezegd dat de melding werd doorgegeven aan de technische dienst die vervolgens binnen 48 uur moet reageren. Op maandag, 5 dagen en vele telefoontjes later nog steeds geen TV-signaal.Volgens de informatie uit het laatste telefoongesprek is er geen termijn voor de technische dienst waarbinnen deze moet reageren. Hierover was ik dus (bewust?) vals geinformeerd. Het blijkt dat hiervoor geen termijn bestaat en het een kwestie is van afwachten tot er ooit(?) iets wordt opgelost.
Ik ben van mening dat hier sprake is van wanprestatie, omdat niet binnen een redelijke termijn datgene wordt geleverd waarvoor is betaald.

De oplossing

Direct herstel van de storing. ruime compensatie voor periode zonder TV-signaal èn voor het ervaren ongemak.

18 reacties

  1. Auteur
    Ton
    Datum
    Woensdag 10-10 weer opgebeld. Nu een hele week al zonder TV. Klantenservicemedewerker belt donderdag (misschien) terug.
    Vandaag ook aangetekende brief verstuurd over niet nakomen van leveringsverplichting en ontbinding van abonnement.
  2. Auteur
    Ton
    Datum
    12-10: Eindelijk contact, n.a.v. Kl.Kompas. Veel discussie, bezoek medewerker, deze niet technisch: nieuwe glasvezelmodem, 5 werkdagen!, weer een week!!
    Hoezo leveringsverplichting?
  3. Auteur
    Ton
    Datum
    12-10: Eindelijk contact, n.a.v. Kl.Kompas. Veel discussie, bezoek medewerker, deze niet technisch: nieuwe glasvezelmodem, 5 werkdagen!, weer een week!!
    Hoezo leveringsverplichting?
  4. Auteur
    XMS
    Datum
    Beste meneer van der Hoeven,Wij hebben vandaag telefonisch contact met u opgenomen om de stand van zaken te bespreken, tijdens dit gesprek hebben wij afgesproken dat we u vandaag / uiterlijk morgen voor 17:00 opnieuw zullen bellen voor een update.Met vriendelijke groet,Tim de Jongh
    Webcare XMS
  5. Auteur
    Ton
    Datum
    15-10: Heden telef.contact gehad: Klacht door Reggefiber opgelost! Maar niet heus!
    XMS en Reggefiber:==> Gebr. Grimm BV, Sprookjesvertellers?
    Waar vind je tegenwoordig nog een GOEDE timmerman........?
  6. Auteur
    Ton
    Datum
    16-10: inderdaad volgens afspraak teruggebeld door XMS: alleen vaagheden; acties even opgeschort...!Toezegging terzijde geschoven! dit lijkt meer op treiterijen....snap 't niet... Nu al twee weken geen TV-signaal. Absoluut ongehoord!!
  7. Auteur
    Ton
    Datum
    18-10: Inmiddels heeft men eindelijk echte actie ondernomen! Nu nog de losse eindjes afwerken....... Dan kan de kwestie worden afgesloten.
  8. Auteur
    XMS
    Datum
    Beste meneer Van der Hoeven,Wij hopen dat het probleem inmiddels volledig is verholpen en dat u weer met plezier gebruik maakt van onze diensten. Wanneer wij nog iets voor u kunnen betekenen, horen wij het graag.Met vriendelijke groet,
    Sophie
    XMS Webcare
  9. Auteur
    Ton
    Datum
    Beste Sophie,Ik wil best reageren op uw reactie, maar dan buiten de (publieke) website om.
    Ik beschik niet over uw emailadres; XMS beschikt wel over het mijne. Dus gaarne uw reactie naar mijn privé emailadres.
  10. Auteur
    XMS
    Datum
    Beste meneer Van der Hoeven,Wij hebben u een e-mail gestuurd.Met vriendelijke groet,
    Sophie
    XMS Webcare
  11. Auteur
    Ton
    Datum
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...
  12. Auteur
    Ton
    Datum
    Heb via email gereageerd. Guidion is geweest, kan / magt odem niet vervangen ; heeft Reggefiber geinformeerd. Nu weer procedure afwachten? 2 tot ... dagen? Zóóó traaaag.........
  13. Auteur
    XMS
    Datum
    Beste meneer Van der Hoeven,Wanneer het probleem is verholpen, is het niet meer noodzakelijk het glasvezelmodem te vervangen.Met vriendelijke groet,
    Sophie
    XMS WebcareJe kunt hier een nieuwe reactie schrijven...
  14. Auteur
    Ton
    Datum
    XMS regioservicemanager heeft geconstateerd dat de glasvezelmodem defect is. En nu ineens niet meer?
    Uit z'n nek gekletst?
  15. Auteur
    Ton
    Datum
    DE storing TV-signaal is nu wel opgelost, maar de toegezegde vervanging glasvezelmodem is nog niet gebeurd....... Niet toegeven dat iemand uit z'n nek kletste?
  16. Auteur
    XMS
    Datum
    Beste meneer Van der Hoeven,Mijn collega was van mening dat het glasvezelmodem vervangen moest worden om het probleem te verhelpen. Zoals u gemerkt heeft, is het probleem opgelost. Het is niet meer nodig om het glasvezelmodem te vervangen.Met vriendelijke groet,
    Sophie
    XMS Webcare
  17. Auteur
    Ton
    Datum
    ....??
  18. Auteur
    Ton
    Datum
    Klachtafhandeling had in één dag klaar kunnen zijn in plaats van na twéé weken!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ton
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over XMS?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen