Klacht XMS: Telefoon Toon (menu) keuze niet mogelijk

Bert Stuivenberg

Vanaf het moment dat er via de glasvezel word getelefoneerd is het niet meer mogelijk gebruik te maken van menukeuzes. Je kunt normaal bellen maar als je daarna een keuzemenu krijgt heb je een probleem.
Ik moet voor mijn werk regelmatig via de telefoon vergaderen waarbij ik codes en wachtwoorden moet invoeren. Dit werkt dus niet meer. Ik moet nu elke keer met mijn GSM in een conference call inbellen!
Hetzelfde geld voor de huisarts, ook hier een menukeuze en hetzelfde probleem.
Ik heb vanaf 8 januari 2012 inmiddels diverse malen gevraagd dit te verhelpen, er komt echter vanaf 21 januari 2012 helemaal geen respons meer.
Ik vind het toch wel te gek voor woorden dat ik een zo ingeburgerde werkwijze nog steeds niet normaal kan gebruiken.
XMS geeft aan dat dit in behandeling is bij de "telefonie"- provider?

Mogelijkheid tot het normaal gebruik van menukeuzes / toonkiezen tijdens telefoongesprekken.

XMS
    Beste meneer Stuivenberg,U heeft in de tussentijd contact met XMS Webcare gehad per e-mail, tijdens deze conversatie heeft u op 3 augustus aangegeven dat u via de reserve nummers wel gebruik kunt maken van de keuzemenu's.Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u ons een e-mail sturen op webcare@xmsnet.nlMet vriendelijke groet,Tim de Jongh
    Bert Stuivenberg
    Het heeft even op 1 0800 nummer gewerkt. Inmiddels is het weer niet mogelijk op een normale manier een conference call te starten en ben ik op mijn GSM aangewezen om deze calls te doen (want dat werkt wel met dezelfde nummers). De conference calls gaan via een 0800 nummer. Het lijkt er op dat de toonkeuze toontjes niet duidelijk overkomen, of zelfs gescrambled worden. Dan geeft het systeem aan de andere kant een heel ander cijfer dan dat ik heb ingetoetst. Dus, helaas...
    XMS
    Beste meneer Stuivenberg,Wij raden u aan om het nummer 085-7732598 te bellen, zodra u verbinding heeft kunt u alle cijfers + symbolen intoetsen en hoort u in het engels of het signaal van de toets juist is binnen gekomen.Kunt u verder wel gebruik maken van het keuze menu op het moment dat u naar onze klantenservice belt of naar bijvoorbeeld de belastingdienst?Wij ontvangen de resultaten graag op webcare@xmsnet.nlAlvast bedankt voor uw medewerking.Met vriendelijke groet,Tim de Jongh
    Bert Stuivenberg
    Nogmaals mijn probleem voorgelegd aan XMS Webcare. Zoals al eerder verteld, het heeft even op 1 nummer gewerkt, maar nu ook niet meer.
    XMS
    Beste meneer Stuivenberg,U geeft in uw e-mail aan dat keuzemenu's via het testnummer goed werken. Een bepaald telefoonnummer waarnaar u belt, geeft problemen. Hier kunnen wij u niet verder bij helpen. U kunt overwegen dit bij de eigenaar van dit telefoonnummer te kennen te geven,Met vriendelijke groet,
    Sophie
    Bert Stuivenberg
    Dit zou zo zijn als er altijd al problemen waren. Echter, de problemen zijn ontstaan direct ná de overgang naar glasvezel. Mijns inziens blijft daarom de verplichting bij XMS liggen om er voor te zorgen dat de dienstverlening word hersteld. Jammer dat u dit nu bij mij neer legt, u kunt zich voorstellen dat dit een ping-pong spel tussen verschillende bedrijven kan gaan worden met mij als huilende derde... Terwijl dit mijns inziens door de netwerk-leverancier vrij eenvoudig opgelost kan worden..
    XMS
    Beste meneer Stuivenberg,Ik kan mij voorstellen dat u zich benadeeld voelt. Echter kunnen wij hierin niets voor u betekenen. Als u door keuzemenu's heen kunt komen in het algemeen, maar bij een bepaald telefoonnummer niet, ligt dit niet aan onze verbinding. Wij zouden dit graag oplossen, maar het ligt niet in ons netwerk. Met vriendelijke groet,
    Sophie
    Bert Stuivenberg
    Het spijt mij maar ik kan me hier niet in vinden temeer daar dit een incorrecte voorstelling van zaken is. Als ik deze nummers via mijn GSM, ons bedrijfsnetwerk of welk ander netwerk dan ook benader, werkt het wél. Ergo, het probleem bevindt zich dus echt in úw netwerk! Aangeven dat het via uw testnummer wél werkt is een meer indicatie dat die test niet toereikend is. Hij vind mogelijk plaats binnen úw netwerk! Ik verwacht dan ook van U dat dit alsnog opgelost gaat worden!

Ook een klacht indienen over XMS?