Opgelost door XMS: Telefoon valt uit tijdens gesprek

Danny

Bij zowel uitgaande als binnenkomende oproep valt de verbinding weg na ongeveer een half uur gebeld te hebben. Vervolgens probeer je weer te gaan bellen en is de lijn helemaal dood voor een minuut of 10. Dit probleem doet zich al voor vanaf de aansluiting op glasvezel netwerk 2 jaar terug. Echter eerst hier nooit problemen mee gehad maar tegenwoordig worden er vaak lange telefoongesprekken gevoerd en word het probleem hinderlijk.

Als een gesprek word afgebroken door onszelf, de gesprekspartner of bij het wegvallen van de verbinding gaat de telefoon automatisch 1x over op alle 3 de telefoons in huis.

Wat zelf heb geprobeerd is:
Bijhouden na hoeveel tijd verbinding wegvalt tussen 30 en 40minuten
Geprobeerd na andere nummers lang te bellen om te ontdekken probleem wel bij ons is.

Het verhelpen van het probleem zodat gesprekken niet meer afgekapt worden en daarna tijdelijk niet meer bereikbaar zijn.

XMS
    Beste meneer Van Maurik,Bedankt voor uw klacht. U geeft aan dat de telefoongesprekken wegvallen na zo'n dertig, veertig minuten. Wij zoeken graag met u uit waar dit probleem door wordt veroorzaakt.U geeft aan dat u drie telefoons in huis heeft. Om uit te sluiten dat het aan uw draadloze telefoonset ligt, willen wij graag dat u een telefoon rechtstreeks aansluit op het glasvezelmodem.Wij horen graag of het probleem zich hierna nog voordoet.Met vriendelijke groet,
    Danny
    De drie telefoons is zo'n DECT zetje met 1 basisstation wat direct op het glasvezelkastje is aangesloten. Dus dit is al die tijd al direct aangesloten geweest
    Beste meneer Van Maurik,
    Wanneer het gesprek wegvalt, gaat het telefonielampje op uw glasvezelmodem dan uit?
    Hoe krijgt u de verbinding weer terug?
    Met een draadloos toestel, kan het probleem ook in de telefoon zelf zitten. Wij raden u aan om een ander telefoontoestel aan te sluiten om te zien of dit verbetering geeft.
    Danny
    Ik ben niet in het bezit van een reserve telefoon dus ik zal het lampje van de telefoon in de gaten houden en laten weten. De telefoon is na een tijdje een aantal minuten (10min) weer bereikbaar dus door te wachten.
    Danny
    Net weer een gesprek gehad van 31 minuten en de verbinding viel daarna weg. Ook was het gedurende 5 minuten niet mogelijk om te bellen met en naar het eigen telefoonnummer. De lampjes op de modem zijn niet veranderd.
    XMS
    Beste meneer Van Maurik,Er lijkt geen verandering plaats te vinden op het glasvezelmodem. Wij raden u aan een andere telefoon te testen.Met vriendelijke groet,
    Danny
    Ik heb bij een webshop een nieuwe telefoon gekocht en deze aangesloten. een gesprek gehad van bijna een uur en geen problemen ondervonden. Ook bij het ophangen niet meer het geluid van 1x overgaan. Probleem is hiermee opgelost al ben ik wel benieuwd hoe dat kan dat de telefoon 1x overgaat bij het ophangen en dat doet die alleen icm glasvezel??
    XMS
    Beste meneer Van Maurik,Fijn dat u het probleem heeft kunnen oplossen door een nieuwe telefoon aan te sluiten. Het probleem dat u omschrijft waarbij de telefoons overgaan wanneer u ophangt, is niet bekend bij ons. Helaas is het niet duidelijk waarom dit met uw oude telefoons gebeurde.Met vriendelijke groet,
    Danny
    Het probleem is verholpen volgens advies voor de aanschaf van de nieuwe telefoon. Achteraf gezien was XMS ook niet de probleemveroorzaker maar dat kon ik niet weten. Het was voor mij logisch om eerst contact te leggen met de provider.