Klacht XS4ALL: Alarmopvolging werkt niet meer na onderhoud door XS4ALL

Egbert

In de nacht van 7-->8 januari is door XS4ALL onderhoud gepleegd voor verbetering van de diensten. Voor dit onderhoud had ik geen enkele klacht. Na dit onderhoud bleek mijn alarmsysteem geen contact meer te kunnen maken met de alarm opvolg dienst. Het systeem zelf functioneert naar behoren. Deze klacht bij XS4ALL gemeld, maar zij kunnen hier niets aan doen en volgens XS4ALL functioneert hun dienst naar behoren.
Vervolgens de installateur van het systeem laten komen en die constateerde dat mijn alarmsysteem goed functioneert en ook probeert contact te maken met de opvolg dienst, alleen komt het daar niet aan. De installateur wijt het probleem aan het feit dat waarschijnlijk bij het onderhoud "data compressie" is toegepast.
Tevoren is het onderhoud door XS4ALL keurig aangemeld, maar nooit de mogelijkheid genoemd dat er diensten niet meer zouden functioneren.

De data compressie moet terug gedraaid worden. Daar moeten meerdere mensen last van hebben. De enig andere oplossing voor mij is anders dat ik een nieuwe installatie moet aanschaffen met zodanige specificaties dat de verbinding via VoIP goed tot stand komt en dat gaat mij rond de € 2000-3000 kosten. Vergoeding is op zijn plaats.
Het zou XS4ALL sieren dat zij het effect van hun onderhoud erkennen en de consequenties op zich nemen.

XS4ALL
    Geachte heer Lenters,

KPN Klantenreacties CMT
    Egbert
    Ik wacht uw contact af. Spannend!
    XS4ALL
    Geachte heer Lenters, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen? Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT (namens XS4all)
    Egbert
    Na tussenkomst van medewerker kortstondig contact gehad met centrale, maar na paar dagen weer hetzelfde liedje.
    ONTEVREDEN dus.
    Egbert
    zie mijn beoordeling 31-1.
    Nu word ik op forse kosten gejaagd doordat ik een nieuwe centrale moet aanschaffen.

Ook een klacht indienen over XS4ALL?