Klacht XS4ALL: Alarmopvolging werkt niet meer na onderhoud door XS4ALL

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 148366
Gebruiker
Egbert
Datum
5 reacties

Details

Klacht

In de nacht van 7-->8 januari is door XS4ALL onderhoud gepleegd voor verbetering van de diensten. Voor dit onderhoud had ik geen enkele klacht. Na dit onderhoud bleek mijn alarmsysteem geen contact meer te kunnen maken met de alarm opvolg dienst. Het systeem zelf functioneert naar behoren. Deze klacht bij XS4ALL gemeld, maar zij kunnen hier niets aan doen en volgens XS4ALL functioneert hun dienst naar behoren.
Vervolgens de installateur van het systeem laten komen en die constateerde dat mijn alarmsysteem goed functioneert en ook probeert contact te maken met de opvolg dienst, alleen komt het daar niet aan. De installateur wijt het probleem aan het feit dat waarschijnlijk bij het onderhoud "data compressie" is toegepast.
Tevoren is het onderhoud door XS4ALL keurig aangemeld, maar nooit de mogelijkheid genoemd dat er diensten niet meer zouden functioneren.

Gewenste oplossing

De data compressie moet terug gedraaid worden. Daar moeten meerdere mensen last van hebben. De enig andere oplossing voor mij is anders dat ik een nieuwe installatie moet aanschaffen met zodanige specificaties dat de verbinding via VoIP goed tot stand komt en dat gaat mij rond de € 2000-3000 kosten. Vergoeding is op zijn plaats.
Het zou XS4ALL sieren dat zij het effect van hun onderhoud erkennen en de consequenties op zich nemen.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer Lenters,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Egbert
    Datum
    Ik wacht uw contact af. Spannend!
  3. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer Lenters, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen? Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT (namens XS4all)
  4. Auteur
    Egbert
    Datum
    Na tussenkomst van medewerker kortstondig contact gehad met centrale, maar na paar dagen weer hetzelfde liedje.
    ONTEVREDEN dus.
  5. Auteur
    Egbert
    Datum
    zie mijn beoordeling 31-1.
    Nu word ik op forse kosten gejaagd doordat ik een nieuwe centrale moet aanschaffen.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over XS4ALL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen