Klacht XS4ALL: extra maand opzegtermijn na einde contract??
Details
De klacht
Bij het opzeggen van mijn 1 jarig contract wordt mij verteld dat de einddatum nog een maand langer doorloopt, ondanks dat ik 1,5 maand voor het aflopen van mijn contract opzeg. De man van de klantenservice zegt dat het normaal is dat je pas per de datum van het einde van het contract kan opzeggen en dat er dan 1 maand opzegtermijn is. Einde contract is 30 okt en XS4all zegt dat het contract moet doorlopen tot 30 nov.Bij het volhouden van van mij door te zeggen dat ik daarmee niet akkoord ga en vasthou aan het jaarcontract met als einddatum 30 okt zegt de man, na mij enige tijd in de wacht te hebben gezet, dat het akkoord is. Ik heb sterk het gevoel dat er onjuistheden worden verkondigd om zo nog een maand extra af te troggelen.
Tevens had ik meerdere keren moeten aangeven dat ik niet in kan gaan op een verbeterde aanbieding van XS4ALL. Op het laatst stelde de man mij voor om die goede deal voor iemand anders die ik ken af te sluiten......
Al met al een zeer onprettig en belazerd gevoel overgehouden van dit gesprek. Ik had ook het gevoel dat de man op het einde lichtelijk geïrriteerd was dat hij mij geen product kon slijten.
De oplossing
Ik wil een terugkoppeling over deze benadering en kenbaar maken aan andere mensen dat dit wordt gedaan.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.