Klacht XS4ALL: Geen antwoord op aangetekende brief aan directie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 17812
Gebruiker
MP
Datum
23 reacties

Details

De klacht

Op 10 september 2012 heb ik een aangetekende brief aan de directie van XS4ALL verstuurd. Bij herhaling heb ik om een reactie gevraagd, meest recentelijk 10 december waarop ik wederom enkel een geautomatiseerde standaard reactie kreeg. Het lijkt me dat XS4ALL in staat moet zijn een inhoudelijke reactie te geven op een kwestie die sinds april dit jaar loopt!?

De oplossing

Text brief:

AANGETEKEND
XS4ALL
T.a.v. de directie
Teleport Boulevard 121
1043 EJ Amsterdam







Lunteren, 10 september 2012

Onderwerp: Internetverbinding relatienummer xxxx
Ref.: MP20120910001

Geachte Directie,


Gedurende ca. vier en een halve maand zijn wij met XS4All in contact om storingen in onze internetverbinding in Lunteren verholpen te krijgen. Tot op heden enkel met zeer kortstondig en beperkt resultaat. Ook nu hebben wij, sinds vanochtend, geen internetverbinding.

Mijn inschatting is dat we ca. 10 (opgemerkte) storingen gehad hebben variërend van enkele dagen tot bijna een week. Vele malen vaker hebben wij als klant de helpdesk moeten bellen, eindeloos gewacht om doorverbonden te worden of gewoon moeten wachten, verhalen aan moeten horen, beloftes aangehoord, afspraken gepland die wel of niet nagekomen worden, monteurs over de vloer gehad die wel iets of niets konden doen, etc. etc. U kunt dit zelf terugzien in uw registratie.

Graag zien wij alsnog binnen twee dagen:
1) Een stabiele internetverbinding.
2) Een eenduidige technische uitleg van de oorzaak van de storingen en wat er aangedaan is om alsnog tot een stabiele internetverbinding te komen.
3) Een compensatie van de door ons gemaakte kosten en tijd.

Deze brief is tevens gefaxt naar: 020-3987602 en gemaild naar: info@xs4all.nl.


Hoogachtend,




M. P.



Bijlage(n):
c.c.:

23 reacties

  1. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Peterse,KPN heeft uw klacht ontvangen. Echter hebben wij geen naam, adres, woonplaats en telefoonnummer gegevens van u ontvangen. Wilt u deze alsnog aan ons doorgeven zodat we de klacht in behandeling kunnen nemen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens XS4all)
  2. Auteur
    MP
    Datum
    XS4ALL heeft de klacht per aangetekende brief ontvangen. Dus beschikt zij over alle contactgegevens (relatienummer, naam, adres, telefoon, e-mail, etc.). De aangetekende brief is - net als alle overige communicatie - volgens XS4ALL geregistreerd in een systeem.Buiten het relatienummer (496962) is er m.i. geen noodzaak deze gegevens publiekelijk kenbaar te maken.Het verzoek van XS4ALL is typerend voor de laksheid en gebrek aan bereidheid om een klantklacht op te lossen.
  3. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Peterse,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    MP
    Datum
    Ik wacht de toezegging van XS4ALL om contact op te nemen even af. Alle voorgaande keren is XS4ALL dergelijke toezeggingen niet nagekomen.
  5. Auteur
    MP
    Datum
    Vandaag (03-01-2013) werd ik gebeld door XS4ALL, mevrouw Waaldijk. Zij betoogde dat een eerdere email van XS4ALL als antwoord diende. Deze mail betrof echter enkel een (1) aspect. Tevens betoogde zij dat de internetverbindingsproblematiek niet aan XS4ALL zou hebben gelegen maar wellicht aan de KPN.
    Op mijn aandringen voor een volledige reactie - op schrift - op mijn aangetekende brief, liet ze me weten dat ze zich dan verder in de situatie zou moeten verdiepen.
    Zie vervolg.
  6. Auteur
    MP
    Datum
    Vervolg:
    Ik gaf aan naast een schriftelijke reactie ook gecompenseerd te willen worden voor 7,5 maand (April - November) gebrekkige/niet werkende internet verbinding en alle tijd en energie om dit uiteindelijk opgelost te krijgen.
  7. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Peterse,Uw klacht is in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  8. Auteur
    MP
    Datum
    Onderstaan uit email van XS4ALL van 08/10/2012 12:54; "..., op uw vraag van compensatie uit te brief te beantwoorden, ja daar willen wij als xs4all heel graag een oplossing voor bieden maar aangezien het probleem nog niet opgelost is verzoek ik u na de levering van het nieuwe internet opnieuw contact met klantenservice op te nemen voor het afwikkelen van dit hoofdstuk."
  9. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Peterse,De behandelaar van deze reactie zal binnenkort contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  10. Auteur
    MP
    Datum
    XS4ALL heeft nog geen contact opgenomen. 01-02-2013.
  11. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer Peterse,De behandelaar van deze reactie zal binnenkort contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (names XS4all)
  12. Auteur
    MP
    Datum
    Vorige week een brief ontvangen van XS4ALL. Uit coulance wil men 2 maanden crediteren. Gezien het abonnement, (zakelijk abonnement), de duur van de klachten (7,5 maand) en de laksheid in afwikkeling acht ik dit niet reeel. Ik verwacht volledige compensatie.
  13. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer Peterse,De behandelaar van deze reactie zal binnenkort wederom contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  14. Auteur
    MP
    Datum
    XS4ALL heeft nog geen contact opgenomen, 18-03-2013.
  15. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer Peterse,De behandelaar van deze reactie heeft navraag gedaan bij de collega's van XS4all. Op 25 maart is er schriftelijk bericht naar u gestuurd.Met vriendelijke groet,
    KPN Klantenreacties CMT
  16. Auteur
    MP
    Datum
    Op 26 maart, na navraag, een afschrift van een brief van 8 maart ontvangen.
    Financieele afwikkeling is nog niet akkoord daar KPN de afwikkeling verward met eerder teveel gefactureerde abonnementsgelden (Eur 70,-). Telefonisch afgestemd met KPN dat het financieel akkoord is mits dus aanvullend Eur 70,- overgemaakt wordt.
    Daarna nogmaals verzocht om een excuus. KPN zou dit doorgeven aan XS4ALL.
  17. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer Peterse,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  18. Auteur
    MP
    Datum
    Dit is onjuist. Zie onderstaande herhaalde bericht van 09-04-2013. Op beide punten is door XS4ALL en KPN niets gedaan.Financieele afwikkeling is nog niet akkoord daar KPN de afwikkeling verward met eerder teveel gefactureerde abonnementsgelden (Eur 70,-). Telefonisch afgestemd met KPN dat het financieel akkoord is mits dus aanvullend Eur 70,- overgemaakt wordt.
    Daarna nogmaals verzocht om een excuus. KPN zou dit doorgeven aan XS4ALL.
  19. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer Peterse,De behandelaar van deze reactie heeft nogmaals actie uitgezet naar de collega's van XS4all.Met vriendelijke groet,
    KPN Klantenreacties CMT
  20. Auteur
    MP
    Datum
    Geduld is een schone zaak. Ik wacht het maar weer rustig af.Status: Financieele afwikkeling is nog niet akkoord daar KPN de afwikkeling verward met eerder teveel gefactureerde abonnementsgelden (Eur 70,-). Telefonisch afgestemd met KPN dat het financieel akkoord is mits dus aanvullend Eur 70,- overgemaakt wordt.
    Daarna nogmaals verzocht om een excuus.
  21. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer Peterse,Kunt u ons nog even melden of u 70 euro heeft ontvangen zodat wij het dossier kunnen sluiten?Bij voorbaat dank,
    KPN Klachtenreacties CMT
  22. Auteur
    MP
    Datum
    Recentelijk ook de Eur 70 ontvangen en een "excuusbrief". Afgesproken met KPN (Vertegenwoordigd XS4ALL in deze) dat hiermee de zaak afgewikkeld is.Samenvattend: Financieel uiteindelijk gecompenseerd, geen tot weinig klantgevoel.
  23. Auteur
    MP
    Datum
    Zie eerdere bericht: Samenvattend: Financieel uiteindelijk gecompenseerd, geen tot weinig klantgevoel.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MP
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over XS4ALL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen