Opgelost door XS4ALL: Geen terugbetaling onterechte gesprekskosten

I. Littel

Vorig jaar op 1e Kerstdag is mijn XS4ALL modem door anderen gehackt en vervolgens gebruikt om mee te telefoneren naar het buitenland. Hierdoor heb ik die maand een zeer hoge telefoonrekening gekregen.

XS4ALL heeft dit misbruik op 2e Kerstdag geconstateerd en vervolgens de toegang tot nummers in het buitenland geblokkeerd. Helaas hebben zij mij hier niet van op de hoogte gesteld, waardoor ik hier pas in januari bij toeval achter kwam.

Op mijn verzoek heeft XS4ALL dit vervolgens onderzocht en begin februari de conclusie getrokken dat het misbruik buiten mijn schuld om was gebeurd. Hoe de hack heeft plaatsgevonden kon men mij helaas niet vertellen (kan dus zomaar opnieuw gebeuren). Wel is mij toen toegezegd dat het fraudebedrag van € 200,84 "spoedig" terugbetaald zou worden.

Vele telefoontjes en mailtjes naar de helpdesk later is dit echter nog steeds niet gebeurd. Ook op de vraag hoe en wanneer ik dan wel uitbetaling kan verwachten kan niemand mij antwoord geven.

In plaats van de standaard "er wordt spoedig betaald" toezegging (die ik nu al 4 keer heb gehad) wil ik een concrete datum en wijze waarop betaling zal gaan plaatsvinden (terugstorting of verrekening).

XS4ALL
    Geachte heer Littel,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens XS4all)
    I. Littel
    Gisteren heeft XS4ALL mij inderdaad gebeld en mij beloofd dat er binnen 2 weken zal worden teruggestort. Ook zal er worden bekeken waarom ik niet ben ingelicht tijdens de hack en hoe dit in de toekomst verbeterd kan worden. Tenslotte nog met iemand van de technische helpdesk gesproken. Conclusie was wederom dat alle modeminstellingen goed stonden en staan, maar dat wist ik eigenlijk al (ben zelf IT-er).Klacht is wat mij betreft goed opgepakt, maar wacht uiteraard nog even betaling af.
    XS4ALL
    Geachte heer Littel, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT ( namens XS4all)
    I. Littel
    Het bedrag is gisteren inderdaad op mijn rekening gestort, klacht is wat mij betreft goed afgehandeld.

I. Littel

Ook een klacht indienen over XS4ALL?