Opgelost door XS4ALL: Misleid door XS4ALL

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 61055
Gebruiker
boydenhartog@gmail.com
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Een maand geleden heb ik het Alles-in-1 Extra pakket aangevraagd bij XS4ALL. Op de website werd vermeld dat op mijn adres maximaal tot 50Mbps kon worden afgesloten. Nu is 2 dagen geleden de boel aangesloten, en blijkt na 2 tests dat ik niet boven de 12Mbps uit kom. Na een telefoontje met de servicedesk blijkt dat ik maximaal 16Mbps kan halen op mijn adres. Waarom is mij dit niet gemeld bij het afsluiten van het contract? Dan had ik dit contract nooit afgesloten. Ik haal dus niet eens de snelheid van het basispakket van 20Mbps. Waarom wordt mij 50Mbps aangeboden als ze weten dat ze dit niet waar kunnen maken?

De servicedesk vertelde mij dat ik het contract niet kon ontbinden, ondanks dat zij naar mijn insziens niet leveren wat zij mij belooft hebben. Ook kan ik mij niet beroepen op de bedenktermijn van 7 dagen, omdat ik het een maand geleden heb aangevraagd. Ik kan begrijpen dat ik de 50Mbps niet zal halen, maar dat ik nog geen kwart van de beloofde snelheid haal vind ik pure oplichterij. Nu zit ik dus een jaar vast aan deze trage verbinding.

De oplossing

Ik wil mijn contract ontbinden, omdat XS4ALL naar mijn insziens niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. XS4ALL wist welke snelheid ik maximaal kon halen op mijn adres maar heeft deze informatie voor mij achtergehouden, waardoor ik nu een jaar lang mag betalen voor een verbinding die bij lange na niet aan het geschetste beeld voldoet.

3 reacties

  1. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer Den Hartog,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens XS4all)
  2. Auteur
    boydenhartog@gmail.com
    Datum
    De servicedesk van KPN heeft contact met mij opgenomen en geconstateerd dat ik inderdaad gelijk heb. Ze verbonden mij door met XS4ALL die mij een korting en een downgrade naar het basispakket aanboden, of de optie om het contract te ontbinden. Ik heb gekozen het contract te ontbinden, maar ben inmiddels een paar dagen verder en heb hier niets meer over gehoord en ook geen bevestiging van gehad. Ik voel de bui al weer hangen...
  3. Auteur
    boydenhartog@gmail.com
    Datum
    Nu eindelijk een brief gehad waarin bevestigd word dat het contract is opgezegd. Ik heb er flink achteraan moeten zitten maar uiteindelijk is de klacht naar wens afgehandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
boydenhartog@gmail.com
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over XS4ALL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen