Opgelost door XS4ALL: Niet leveren, wel betalen

petersil

Telefonisch TV van XS4ALL besteld. Tijdens verkoopgesprek geen enkele voorlichting over technische ins en outs gekregen. Bij bezoek van monteur van XS4ALL bleken er zoveel implicaties en complicaties te bestaan dat de in mijn woonsituatie noodzakelijke installatie niet, c.q. alleen gedeeltelijk en tegen extreem hoge kosten mogelijk is. Installatie werd dus niet uitgevoerd. Ik kan dus geen gebruik maken van de dienst van XS4ALL, maar desondanks werkt XS4ALL niet mee aan ontbinding van de overeenkomst en houdt mij aan de betalingsverplichting voor de periode van een jaar.
Bij telefonische navraag ontkent mevrouw Janneke Veger, de medewerkster die mijn verzoek afwijst, dat XS4ALL aangesloten is bij de Geschillencommissie en zij blijkt niet eens te weten wat een geschillencommissie is.

Ontbinding van de overeenkomst met terugwerkende kracht per 31 december 2013

XS4ALL
    Geachte heer Silbermann,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens XS4all)
    petersil
    Ben al langer dan 10 jaar trouwe klant van XS4ALL voor Internet en Telefonie en heb recentelijk nog mijn Internet account opgewaardeerd van Basis naar Extra. Mijn verzoek tot ontbinding heeft uitsluitend betrekking op Televisie. De voorwaarde van XS4ALL om mijn Internet en telefonie contract tot twee jaar te verlengen in ruil voor ontbinding van het TV contract beschouw ik echter als chantage en XS4ALL en KPN onwaardig.
    XS4ALL
    Geachte heer Silbermann, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    petersil
    Klachtenafhandeling was vanaf het moment van plaatsing op Klachtenkompas snel en goed. Behandeling door afdeling klantenservice tot dat moment was echter volstrekt waardeloos.