Opgelost door XS4ALL: Onterecht betaald voor extra diensten

content Opgelost
Erwin1311

Ik had alleen internet van XS4ALL en wilde op een gegeven moment foxsports, dit heb ik aangevraagd en heb dit eigenlijk onmiddellijk daarna geannuleerd, omdat ik me had bedacht. Dit was in oktober 2018. Nu zie ik dat ze dit ondanks de bevestiging van het annuleren op de mail ze dit abonnement hebben doorgezet. Ik heb hierover in oktober 2018 gebeld en het zou geannuleerd worden. Ik heb daarna niet meer op de Facturatie gelet, tot ik de laatste maanden steeds een prijsstijging zag. Ik heb hier nooit een tv ontvanger voor gekregen en heb dus nooit gebruik kunnen maken hiervan, maar wel elke maand 9,99 betaald. En nu betaal ik ook voor een tv ontvanger die ik nooit heb gekregen.

Restitutie voor de betaalde diensten dienil op dezelfde dag dat ik het had besteld, ook heb geannuleerd.

Vandaag heb ik deze email naar XS4ALL gestruurd:

LS,
    in een bericht van jullie werd vermeld dat als ik het niet eens was met de prijsverhoging,
    dat ik kosteloos voor 4 juni 2019 mijn contract kan beëindigden.
    Ik ben het niet eens met de prijsverhoging en wil mijn contract beëindigen.
    Ik heb in september 2018 mijn bestelling van tv en fox sports zowel schriftelijk als telefonisch geannuleerd.
    Hier heb ik een bevestiging mail van ontvangen, met de naam XXXX XXXX als de afzender van de klantenservice op 29 september 2018:

Beste meneer Aschmoneit,

Bedankt voor uw bericht. Hierbij bevestig ik de opzegging van uw televisiedienst per opleverdatum, 4 oktober 2018. Ook de facturering komt op deze datum tot een einde.

Retour hardware
    In de week na het invoeren van de opzegging ontvangt u een retourdoos om de TV-ontvanger(s) terug te sturen. Als de zending retour afzender is gegaan, dan hoeft u niets meer te doen.

Vragen mag altijd
    Heeft u vragen over de opzegging? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 020 398 75 40. Op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur. Als u uw relatienummer of loginnaam noemt, kunnen wij u sneller helpen.

Ik wens u verder een prettige dag toe.

XXXX XXXX
    Klantenservice

Ik wil dan ook een restitutie voor het de kosten die voor dit ongewenste abonnement, waar ik wel voor heb betaald. Ik heb ook nooit een tv ontvanger opgestuurd gekregen, dus was ik in de veronderstelling dat ik geen tv abonnement had en heb ook niet naar de facturatie gekeken.
    Ik ben erg teleurgesteld over jullie fouten in het afhandelen van een simpele annulering van een bestelling, dit is inclusief de prijsverhoging, ook een rede van mijn opzegging.

Groet,
    XS4ALL
    Geachte heer Aschmoneit,

De behandelaar van XS4ALL heeft u inmiddels gesproken.

Bedankt voor uw medewerking.

KPN Klantenreacties CMT ( namens XS4ALL)

Erwin1311
De betaalde abonnement kosten worden gecrediteerd, wanneer het contract eindigt. Ik ben wel overgestapt naar een andere provider, omdat ik ontevreden ben dat er na mijn telefoongesprek in oktober 2018 niets is ondernomen om de annulering op de juiste manier door te voeren. Het personeel is erg vriendelijk, dat moet gezegd worden.

Ook een klacht indienen over XS4ALL?