Klacht XS4ALL: Slechte communicatie en geen Spotify

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 48767
Gebruiker
Hetty
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Ik ben zeer ontevreden over 2 punten: communicatie en Spotify.

1) Over de communicatie heel kort: Wij zouden op 5/11 jl. internet, bellen en tv krijgen. Dat werd 2,5 week later want er ging van alles mis. Mijn klacht betreft vooral de communicatie: slechte bereikbaarheid, geen informatie over de voortgang, niet nakomen van afspraken, niet reageren op openstaande punten. Details noem ik hier omwille van de ruimte niet.

2) Omdat we bij XS4all internet, bellen en tv afnemen, hebben we begin augustus bij de XS4all-helpdesk geïnformeerd of we recht hebben op gratis Spotify. Die bevestigde dat. Halverwege het aansluitproces beweerde XS4all opeens dat we hier geen recht op hebben, later werd als reden gegeven dat we niet alle producten rechtstreeks afnemen (internet en bellen nemen we af bij XS4all via de werkgever van mijn man). Deze voorwaarde is echter nooit aan ons gecommuniceerd en is nergens terug te vinden, ook niet bij de werkgever (website en medewerker geraadpleegd).

De oplossing

Mijn gewenste oplossing is tweeledig:
1) Erkenning van de slechte communicatie tijdens het aansluitproces en in de reactie op mijn klacht en oprechte gemeende excuses hierover.
2) Erkenning dat de communicatie over Spotify op zijn minst misleidend is geweest en alsnog (met terugwerkende kracht) een kosteloze aansluiting op deze dienst.

Beide punten worden tot nu toe door XS4all ontkend. Ik heb geen enkel argument gehoord waaruit blijkt dat wij redelijkerwijs hadden kunnen weten dat wij geen recht hebben op Spotify (en waaruit wij dus hadden moeten opmaken dat de XS4all-helpdesk onjuiste informatie verstrekt, wat je als klant ook niet verwacht).

8 reacties

  1. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte mevrouw Van Holt,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Hetty
    Datum
    ok
  3. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte mevrouw Van Holt, Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Hetty
    Datum
    Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van dat onderzoek.
  5. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte mevrouw Van Holt, Uw reactie heeft betrekking op het gevoerde beleid van KPN, dit is u inmiddels duidelijk gemaakt.Uw reactie is voor kennisgeving aangenomen.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    Hetty
    Datum
    Beste KPN,
    Dit is toch geen voorstel voor een oplossing? U zegt min of meer dat het beleid is dat jullie slecht communiceren, klantonvriendelijk zijn en beloftes niet nakomen. Waarom kunt u geen serieuze, inhoudelijke reactie geven en een goede oplossing voorstellen? Erken gewoon dat het proces ontzetten slecht is verlopen, biedt excuses aan en kom beloftes na. Zo moeilijk is dat toch niet?
  7. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte mevrouw Van Holt, De collega's van XS4all hebben u uitvoerig uitleg gegeven. Zij blijven bij haar eerder aan u medegedeelde standpunt.Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
  8. Auteur
    Hetty
    Datum
    Waardeloos!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Hetty
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over XS4ALL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen