Opgelost door XS4ALL: Tariefsverhoging xs4all kost me € 25,-/maand

M. Abbring

Xs4all was misschien al nooit de goedkoopste provider. Toch ben ik recent overgestapt van Ziggo naar Xs4all alles-in-1 pakket met spotify, vanwege de kwaliteit en een veel goedkoper tarief voor bellen naar vaste lijnen.

Nu gooien ze echter de tarieven voor bellen naar vaste lijnen in 1 keer meer dan 3x omhoog. Van € 0.0305 naar € 0.10 per minuut. Welliswaar gaat het tarief voor bellen naar mobiel iets naar beneden, maar wie belt er nu nog van vast naar mobiel? Wij nauwelijks. Bellen naar vast doen we echter wel zo'n 6 uur per maand. Met name naar familie. Deze tariefsverhoging Kan me dus zo'n € 25,- per maand kosten! Dat vind ik absurd.

Uiteraard zou ik bellen graag schrappen uit alles-in-1 pakket, aangezien ik met deze tariefswijziging weer contractvrij ben, maar ze bieden eigenlijk geen voordelige pakketen zonder telefonie en met TV en internet. Eigenlijk schiet ik daar niets mee op. Xs4all dwingt me dus een andere provider te kiezen.

Terugdraaien tariefsverhoging

XS4ALL
    Geachte heer/mevrouw Abbring,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens XS4all)
    M. Abbring
    Xs4all heeft me persoonlijk een half jaar durende korting van 5 euro op onbeperkt bellen geboden. Het is voor mij echter dan nog steeds veel goedkoper om mobiel naar vast te gaan bellen, dus dat heb ik niet gedaan. Bovendien heb ik weinig aan een korting van slechts een half jaar. Bovendien is die korting alleen op de aanschaf van een extensie van m'n abonnement die ik voorheen niet nodig had. Ik ga vanaf nu amper gebruik maken van bellen via xs4all. Alleen nog voor inkomende gesprekken.
    M. Abbring
    XS4ALL/KPN biedt mij eenmaling € 90,- onvoorwaardelijk. Daarmee sluit ik de klacht. Klagen helpt! Nette service.
    M. Abbring
    Ze boden eenmalig € 90,-. Dat vind ik netjes. Ik sluit de klacht. Klagen helpt.

M. Abbring

Ook een klacht indienen over XS4ALL?